וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי הטרור: "ועדת שמגר - מחטף של שר הביטחון"

לקראת הגשת מסקנות הוועדה שמינה ברק, הדנה בנהלים לשחרור שבויים עתידיים, בארגון נפגעי הטרור, אלמגור, תוקפים את שר הביטחון וראש הממשלה. "במטה שליט צריכים להודות לדפני ליף"

ועדת שמגר, שהוקמה במטרה לקבוע עקרונות ונהלים לשחרור שבויים עתידיים, צפויה להגיש היום (חמישי) את מסקנותיה לשר הביטחון. בארגון נפגעי הטרור, אלמגור, זועמים על נסיגתה של הוועדה לתמיכה בקריטריון "אחד תמורת אחד", במקרה של חטיפה עתידית.

"התרשמנו שהוועדה נמצאת במלכוד", אמר מאיר אינדור, מראשי אלמגור, בשיחה עם וואלה! חדשות. "היא הייתה במילכוד לפני עסקת שליט, כדי לא לפגוע בעסקה, וגם כעת היא בבעיה, שכן אם תצא בהחלטה שתתמוך ב'אחד תמורת אחד', הרי שהיא יוצאת כנגד הממשלה שביצעה את העסקה", הוסיף אינדור ואמר כי הוא חושש שהפועל היוצא הוא דו"ח מסקנות לקוני שיוגש מחר לשר הביטחון.

הנושא העיקרי שהעלה ארגון אלמגור היה הדרישה מהוועדה שלא תתפזר לאחר הגשת מסקנותיה. "הממשלה הזאת קרסה אל מול הקמפיין התקשורתי לשחרור גלעד שליט, שרים אמרו לנו שהם נגד והצביעו בעד, רק בגלל התעמולה", אמר אינדור. "ביקשנו מהוועדה, בתור גוף עם כוח ציבורי, שיובילו מסקנות שהממשלה תאמץ בפועל ותלווה את התהליך במלואו", הוסיף.

דרישה נוספת שהציג הארגון הייתה קביעת מנופי לחץ שהממשלה תוכל לבצע בזמן ששבוי ישראלי מוחזק ברצועת עזה. אנשי אלמגור הציעו "להוריד את השאלטר בעזה, לסגור חשמל ומים עד אשר יוחזר החטוף וישראל תקבל התנצלות רשמית". "לא ייתכן שמנהיג החיזבאללה נמצא בבונקר", אמר אינדור, "אך איסמעיל הניה מסתובב חופשי בזמן שחייל ישראלי מוחזק בשבי בעזה".

אהוד ברק בוועידה העולמית למדיניות בוינה, דצמבר 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
"היה כאן מחטף, שר הביטחון קבע את הרכב הוועדה ומסקנותיה יוגשו לו במקום לממשלה". שר הביטחון ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לאינדור, נפגע טרור בעצמו, אין שום ציפיות ממסקנות הוועדה שיוגשו היום. "היה כאן מחטף", הוא אומר, "את הרכב הוועדה קבע שר הביטחון ואת המסקנות היא מגישה לו, למרות שבהתאם לוועדת וינוגרד את המסקנות יש להגיש לממשלה".

אינדור ביקש להזכיר כי הוא אינו מזלזל בפעילות הוועדה. "אין ספק שהוועדה עשתה עבודה מאד יסודית ,ודווקא בשל כך אסור שמסקנותיה תהיינה עמומות, ובלא קריטריונים מאד ברורים לחטיפה העתידית, בעיקר נוכח התראות עדכניות לחטיפות". היום בבוקר הוא יגיע לשער משרד הביטחון כדי לעיין בדו"ח שתגיש הוועדה, אך הוא כעת הוא בעיקר מתוסכל מכך שעבודת השטח בשנים האחרונה – נחלה כישלון חרוץ, כשעסקת שליט יצאה אל הפועל.

"מטה שליט צריך להגיד תודה לדפני ליף"

"נועם שליט הטעה את הציבור ואמר שלא באנו לעזור להם, אבל כשביקשנו לסייע הוא סירב", מספר אינדור. לדבריו, שליט אמר לו שהוא נעזר באנשי תקשורת בכירים ושאל את אינדור "איזו דרישה התקשורת תהיה מוכנה לקבל, לדעתך, סגירת השאלטר בעזה או שחרור המחבלים?". אינדור שתק, "היה לי ברור שהוא צודק, וסיפרתי זאת לוועדה. התקשורת הייתה גורם מכריע".

לדעתו, השינוי העיקרי הגיע בעקבות המחאה החברתית. "מטה שליט צריכה להגיד תודה לדפני ליף", הוא אומר. בתוך כך, מציין אינדור כי "ראש המוסד דאז, מאיר דגן, אמר שהעסקה גרועה, כך שהמניע היחיד של ראש הממשלה נבע מהמחאה החברתית". "בסופו של דבר", הוא נאנח, "אנחנו מצפים שהכבוד יחזור לשלטון החוק, ומצפים שהממשלה לא תיכנע לסחיטות הבאות שיגיעו עם החטיפות הבאות. לא הגיוני שניכנע מול אירגוני טרור, רק בגלל שהם מפעילים אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully