וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולמי: טיפס על שבע פסגות העולם - עד גיל 15

על הקילימנג'רו טיפס ג'ורדן רומרו כבר בגיל 10 ולפסגת האוורסט הגיע בגיל 13. אמש, על ראש הווינסון מאסיף באנטארקטיקה, הפך לאדם הצעיר ביותר שהשלים את "אתגר שבע הפסגות" בכל היבשות

מתנה יוצאת דופן קיבל השנה ג'ורדן רומרו לחג המולד: הנער בן ה-15 מקליפורניה השלים אתמול (שבת) את הטיפוס על פסגת הר וינסון מאסיף באנטארקטיקה, והיה בכך לאדם הצעיר ביותר אי פעם שהעפיל לפסגות הגבוהות ביותר בכל שבע היבשות בכדור הארץ.

לפי הפרסומים באתר של רומרו, שעקב בחמש השנים האחרונות אחר התקדמותו בשבירת השיא, הנער הודיע אמש על ההישג בשיחת טלפון לאמו, לי אן דרייק. עם זאת, החגיגות הרשמיות ייערכו רק אחרי שהמשלחת בה הוא חבר - שבה חברים גם אביו ואמו החורגת - תשלים את המסע, ותרד מההר בהמשך היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר של רומרו מדווח על השלמת המשימה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אתגר שבע הפסגות" (Seven Summits Quest) נקבע על ידי המטפס האמריקאי ריצ'ארד באס, שהיה הראשון להשלים את המשימה ב-1985. ישנה הסכמה בעולם הטיפוס לגבי שש מתוך שבע הפסגות: ההר הגבוה באסיה, האוורסט שבגבול נפאל-טיבט (8,850 מטרים); ההר הגבוה בדרום אמריקה, אקונקגואה שבגבול ארגנטינה-צ'ילה (6,959 מטרים); ההר הגבוה בצפון אמריקה, מקינלי שבאלסקה (6,194 מטרים); ההר הגבוה באפריקה, קילימנג'רו שבטנזניה (5,895 מטרים); ההר הגבוה באירופה, אלברוס בקווקז שברוסיה (5,642 מטרים); וההר הגבוה באנטארקטיקה, וינסון מאסיף (4,897 מטרים).

לגבי החבר השביעי ברשימה, ישנן שתי גרסאות: המקלים, אליהם השתייך גם באס עצמו, סופרים את הר קוזיוצקו באוסטרליה (2,228) כהר הגבוה באוקיאניה; המחמירים, מאידך, "מקפיצים" לרשימה במקומו את פירמידת קרסטנז שבאינדונזיה (נקראת גם פוקאק ג'איה), שגובהה 4,884 מטרים, אף שבאופן רשמי אינדונזיה היא חלק מאסיה.

סרטון תדמית של ג'ורדן רומרו

רומרו, בכל, מקרה, לא יצטרך להטריד את עצמו בסוגייה, שכן הוא כבר הספיק לטפס על כל שמונה הפסגות: ראשית טיפס על הקילימנג'רו, לפני יותר מחמש שנים, כשהיה בן עשר בלבד (!). בשנת 2007 טיפס על קוזיוצקו, על אלברוס ועל הר אקונקגואה וב-2008 כבש את פסגת מקינלי. ב-2009 העפיל לקרסטנז, ובאותה שנה הצליח לכבוש גם את האוורסט, בעודו בן 13 בלבד. כעת, בתום מנוחה של שנתיים, השלים את המשימה האחרונה, באנטארקטיקה. הוא שבר את השיא שקבע רק לפני חצי שנה ג'ורג' אטקינסון הבריטי, שהשלים את האתגר בגיל 16.

כל הפסגות במסעו של ג'ורדן

הר אוורסט, הרי ההימלאיה, נפאל. AP
ההר הגבוה באסיה: אוורסט, גבול נפאל-טיבט/AP
פסגת הר אקונקגואה, ארגנטינה. AP
הגבוה בדרום אמריקה: אקונקגואה, בגבול ארגנטינה-צ'ילה/AP
פילים על רקע הר קילימנג'רו, טנזניה. Karel Prinsloo, file, AP
הגבוה באפריקה: קילימנג'רו, טנזניה/AP, Karel Prinsloo, file
הר מקינלי, אלסקה, ארה"ב. AP
הגבוה בצפון אמריקה: מקינלי, ארה"ב/AP
הר אלברוס שבקווקז, רוסיה. ShutterStock
הגבוה באירופה: אלברוס, רוסיה/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבוה באנטארקטיקה: וינסון מאסיף/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההר הגבוה באוקיאניה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבוה באוקיאניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully