וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינגריץ': הפלסטינים? עם מומצא, שאריות של עותמנים

מי שעשוי לרוץ מול אובמה בבחירות מסתבך שוב. בהצהרה שסותרת גם את עמדתם של ראשי מפלגתו, טוען גינגריץ' שהרשות הפלסטינית והחמאס חברו כדי להשמיד את ישראל. ולגבי נתניהו? מלים טובות

מועמדים שונים לנשיאות ארצות הברית מתקוטטים לעתים קרובות זה עם זה על "הקול היהודי". סיפורים רבים נקשרו ביכולתן המסתורית של הצהרות פרו-ישראליות להכריע מערכות וקמפיינים, אך ייתכן שהפעם, ניוט גינגריץ' יתחרט על כמה דברים שאמר. גינגריץ', המתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות בשנה הבאה, הכריז בריאיון ששודר אמש (שישי) כי הפלסטינים הם עם "מומצא", השווה בין הרשות הפלסטינית לתנועת חמאס, ואמר כי הן חולקות רצון עז "להשמיד את ישראל".

בעוד שנשיאים משתי המפלגות, כולל ג'ורג' בוש הרפובליקני, הביעו תמיכה בפתרון שתי המדינות - ועשו לילות כימים כדי לגשר בין הצדדים ולהתניע מחדש את המשא ומתן - גינגריץ', לשעבר יו"ר בית הנבחרים האמריקני, הגדיר את תהליך השלום במזרח התיכון כ"דמיוני". בריאיון ל"ערוץ היהודי" בטלוויזיה בכבלים, אמר המועמד הפופולרי כי "צריך לזכור שלא הייתה מדינה פלסטינית, אלא רק חלק מהאימפריה העותמנית". לדבריו, "המצאנו את העם הפלסטיני, שהוא למעשה עם ערבי. באופן היסטורי, הם חלק מהקהילה הערבית. הייתה להם אפשרות ללכת למקומות רבים". הוא הגדיר את בחירתם של הפלסטינים להילחם בישראל כ"טרגדיה".

צפו באחד הקטעים מהריאיון

בהתייחסו לנשיא ברק אובמה, אמר גינגריץ' כי הממשל ובכיריו "משקרים לעצמם" בכל הנוגע לתהליך השלום מול הפלסטינים ולגבי המצב במזרח התיכון. "הם לא מחוברים למציאות", תקף. המועמד הרפובליקני ציין אדם אחר, אותו הוא מעריך, בניגוד לנשיא אובמה. לדבריו, לו ולראש הממשלה, בנימין נתניהו, יש השקפות עולם "דומות למדי".

גינגריץ', שידוע כתומך נלהב של צה"ל, הביע גם סלידה מהמשך הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית, ואמר כי לא צריך לתת כסף לדיקטטורות ו"לא צריך להשליך כסף". לדבריו, הרעיון לשקול מחדש את הסיוע לרשות הוא "בכלל לא רע".

המועמד הפופולרי גם הביע תמיכה בימים האחרונים בשחרורו של המרגל הכלוא ג'ונתן פולארד, עמדה המנוגדת לעמדת הממשל. בראיון ל-CNN, אמר כי למרות שהמעשים שבהם הורשע פולארד הם חמורים, "הנטייה שלי היא לקראת חנינה, ואני רוצה לבדוק אותה. הוא ישב זמן ארוך מאוד בכלא".

גינגריץ' סובל מהיסטוריה ארוכה של התבטאויות בעייתיות וגם בעיות אישיות, כמו היסטוריה של שלוש נשים. בשתיים הראשונות בגד, למרות דבקותו ב"ערכי משפחה". אשתו הנוכחית, קסטיליה, כבר "עשתה לו בושות", כשהותירה חובות של מאות אלפי דולרים במסעות קניות שערכה.

כמו כן, הוא "סוחב" לא מעט חשדות לשחיתות, בהם תעלומה לגבי 1.6 מיליון דולרים שקיבל מבנק המשכנתאות הממשלתי "פרדי מאק" במשך יותר משמונה שנים, לדבריו בגין "ייעוץ אסטרטגי" - גרסה מעט שונה מזו שהציג בתחילה, לפיה שימש כ"היסטוריון הבית" של החברה. הוא הדגיש כי "הסכם סודיות" מונע ממנו לפרט יותר בנושא.

הנדנדה במפלגה הרפובליקנית נמשכת: גינגריץ' בראש
והוא רומז: אם אבחר אשקול, אולי, לשחרר את פולארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully