וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: גז מדמיע בפני מפגינים יושבים

מחאת "כיבוש וול סטריט" ממשיכה לייצר תמונות מעוררות מחלוקת: באוניברסיטת קליפורניה תיפתח חקירה לבירור נסיבות האירוע בו התיזו שוטרים גז על סטודנטים שסירבו לפנות אוהליהם

צילום מסך

(צילום: צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

חודשיים אחרי שהחלה, מחאת "כיבוש וול סטריט" ממשיכה לייצר תמונות שמעוררות הדים ברחבי העולם. בסוף השבוע האחרון, היה זה קמפוס אוניברסיטת קליפורניה שבעיירה דייוויס בצפון המדינה, שם תועד שוטר מתיז גז מדמיע בעיניהם של סטודנטים מפגינים שישבו על הארץ ולא איימו עליו בשום צורה.

התקרית אירעה ביום שישי האחרון. סטודנטים שהקימו אוהלים ברחבי הקמפוס, כחלק מהמאבק החברתי הנמשך ברחבי ארה"ב ובמחאה על שכר הלימוד הגבוה, התבקשו לפנות אותם בידי הנהלת האוניברסיטה. חלק מהמפגינים אכן פינו את האוהלים, אך אחרים סירבו - וסביב השוטרים שהוזעקו למקום התגבשה טבעת של מפגינים.

12 מהמפגינים התיישבו על אחת המדרכות, כשסביבם סטודנטים נוספים חוזים במתרחש, ורבים אף מתעדים את האירועים באמצעות טלפונים סלולריים ומצלמות. במהלך היומיים האחרונים הועלו לרשת עשרות סרטונים המתעדים את האירועים שהתרחשו מכאן ואילך, שגרפו מאות אלפי צפיות.

כיבוש וול סטריט - עוד כותרות:
לובי בוושינגטון: נשקיט המחאה עבור 850 אלף דולר
כובשים גם את לונדון: ביקור במאהל המחאה
גיבורת המחאה בארה"ב: בת 84 שרוססה בגז מדמיע

לפחות 10 נעצרו

השוטרים הפצירו במפגינים להתפנות, והזהירו אותם כי ייאלצו להפעיל נגדם כוח, אך הם לא נענו לקריאה. בעקבות זאת הגיעה תגובת השוטרים, שכללה גם שימוש בגז מדמיע. בקטע אחד שתועד, נראה שוטר מתיז את הגז הישר בעיניהם של המפגינים היושבים על הארץ ואינם עושים דבר. 11 בני אדם טופלו במקום בשל פגיעת הגז, ושניים מהם אף נלקחו לבית החולים.

אחרי הריסוס, הגיעו גם המעצרים. לפחות עשרה מפגינים נעצרו בתקרית, תשעה מהם סטודנטים באוניברסיטה.

נשיאת האוניברסיטה, שסטודנטים רבים קראו להתפטרותה בעקבות המקרה, אמרה כי התנהגות השוטרים הייתה "בלתי מתקבלת על הדעת", והודיעה על הקמת צוות בדיקה שיורכב ממרצים וסטודנטים, שיבחן את האירועים כדי שאלה לא יישנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully