וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: "17 הרוגים בפיצוץ בבסיס צבאי"

12.11.2011 / 17:51

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הפיצוץ אירע במצבור נשק בבסיס של משמרות המהפכה ממערב לטהרן. לפחות 15 נפצעו בתקרית, כמה מהם באורח אנוש, וההדף הורגש במרחק קילומטרים ממוקד הפיצוץ

לפחות 17 בני אדם נהרגו בפיצוץ העז שאירע היום (שבת) בבסיס משמרות המהפכה מערבית לטהרן, בירת אירן, כך דיווחו סוכנויות הידיעות וכלי התקשורת המקומיים. כמו כן, נפצעו בפיצוץ 16 בני אדם, מהם כמה באורח אנוש. עוד דווח, כי הפיצוץ הורגש במרחק של לפחות 45 קילומטרים מהמוקד. כמו כן נמסר במספר כלי תקשורת כי לאחר הפיצוץ הראשון נשמע קול פיצוץ שני.

"חברינו היקרים במשמרות המהפכה הזיזו תחמושת באחד ממצבורי הנשק בבסיס כשהפיצוץ אירע", אמר רמזאן שריף, דובר מטעם משמרות המהפכה. מוקדם יותר נקב שריף במספר 27 לציון מניין ההרוגים בתקרית, אך חזר בו הערב, וטען כי רק 17 בני אדם נהרגו.

כותרות נוספות בנושא אירן:
נציג אירן בסבא”א: ”מסקנות הדו”ח חסרות בסיס”
הפנטגון: תקיפה באירן תעכב התכנית ב-3 שנים בלבד
ארה”ב: דו”ח סבא”א על הגרעין האירני ”מדאיג מאוד”

סוכנות הידיעות החצי-רשמית, פארס, פרסמה הודעה מטעם משמרות המהפכה, המאשרת כי הפיצוץ אכן אירע במחסן נשק בבסיס בבידג'נה, בסמוך לעיר קראז'. עוד דיווחה סוכנות הידיעות כי נפתחה ועדת חקירה כדי לבחון את נסיבות הפיצוץ. מסוכנות הידיעות הצרפתית נמסר כי מעוצמת הפיצוץ נופצו זכוכיות בחלונות בתים באזור.

סוכנות הידיעות של הסטודנטים באירן, ISNA, ציטטה את הממונה על ענייני הביטחון במשרד המושל הטהרני, אלירזה ג'נה, שאמר כי "קולות הפיצוץ הגיעו מחוץ לטהרן...זה אירע באחד הבסיסים הצבאיים שם". באוקטובר 2010 ארע פיצוץ דומה במצבור נשק של משמרות המהפכה בעיר חורמבאד, שכתוצאה ממנו נהרגו 18 בני אדם והביא לפציעתם של עשרות אחרים.

"הדו"ח - כמה פיסות נייר חסרות ערך"

בתוך כך, נציג אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), עלי אסגר סולטנייה, אמר הבוקר כי לסוכנות הוצגו הוכחות חותכות לפיהן מסקנות הדו"ח, שקבע כי טהרן עומלת על הכנת פצצה גרעינית, הינן "טענות כוזבות חסרות בסיס". את הדברים אמר סולטנייה בראיון לסוכנות הידיעות האירנית, IRNA, לאחר פגישה שהתקיימה בווינה ועסקה בהיבטיו הטכניים של הדו"ח.

"בתחילת הפגישה העליתי שלוש שאלות יסודיות", סיפר סולטנייה, "הראשונה – האם במהלך שמונה השנים האחרונות הסוכנות העבירה לאירן מסמכים המציגים טענות לגבי מטרה צבאית של הגרעין? התשובה הייתה 'לא'. השאלה השנייה הייתה – האם הוכח שהמסמכים הנמצאים בידי הסוכנות, ולא הועברו לידי אירן, מקוריים? וגם במקרה הזה התשובה הייתה 'לא'. השאלה השלישית – האם הסוכנות, לאחר שנים של פיקוח, יכולה להוכיח שהחומר הגרעיני באירן נועד למטרות צבאיות? דבר שמעולם לא הוכח".

לדבריו, למרות שהייתה פגישה "קשה" שכללה לא מעט נושאים טכניים ורגישים, הוא היה מרוצה מכך שניתנה לו ההזדמנות לסקור שמונה שנים של עבודה עם מפקחים. הוא הוסיף כי כעת, לאחר הפגישה, ברור לכולם שכל הטענות נגד אירן הינן רק "כמה פיסות נייר חסרות ערך" שאף אחת מהן אינה יכולה להוכיח בוודאות כי אירן מתכוונת לייצר נשק גרעיני.

(עדכון ראשון: 13:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully