וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המותקפת בשדרות ח"ן: גברים - רוצחים פוטנציאליים

10.11.2011 / 13:00

בקול שבור ובבכי בלתי נפסק, תיארה קרבן הדקירות בשדרות ח"ן בתל אביב, את מעשיו של הנאשם בתקיפתה, עידן אנורי. "אני בסרט אימה שאיש לא שילם לי כדי להיות שחקנית ראשית בו"

תשעה חודשים לאחר שנדקרה באכזריות בשדרות ח"ן בתל אביב, העידה הבוקר (חמישי) הקרבן במשפטו של הנאשם בתקיפתה, עידן אנורי. המותקפת אמרה בעדותה בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "אני חיה בסיוט מתמשך, אני בסרט אימה שאיש לא שילם לי כדי להיות שחקנית ראשית בו. בקול רועד ותוך כדי בכי, שיחזרה קרבן התקיפה על דוכן העדים את הלילה הקשה שעברה. לדבריה, "הרגשתי את הסכין נכנסת אליי, היא המשיכה לחדור ולא יצאה. בשלב מסוים ראיתי אורות נדלקים מהבניינים מסביב ומישהו צעק תזמינו אמבולנס. גבר עם כלב התקרב לעברנו ובשלב הזה התוקף צעק לעברי 'תני לי את התיק'. כל זה כדי שהגבר שחלף במקום, יחשוב שהתוקף מנסה לשדוד אותי. הייתי כל כך לבד באותם רגעים".

המותקפת משדרות ח"ן - כותרות אחרונות:
תוקף הצעירה בשדרות ח"ן מואשם בניסיון רצח
מתחזקת ההערכה: תקיפת הצעירה בת"א - ניסיון רצח
המותקפת בת"א: "לא מדובר בטעות, הוא חיפש אותי"
התקיפה בשד' ח"ן: "דם הקורבן לא נמצא על הסכין"

דיון בתיקו של עידן אנורי התוקף של הבחורה בשדרות ח"ן בתל אביב,מאי 20115. אורי לנץ
"כרתו לי את הטחול, הריאות שלי נקרעו לחלוטין. עד היום יש לי שיתוק חלקי בצד ימין של הגוף, ואצבע ביד שמאל שלא מתפקדת". הנאשם עידן אנורי/אורי לנץ

עידן אנורי, תושב רמת גן בן 34 הואשם בחודש אפריל בניסיון רצח הצעירה. לפי כתב האישום, אנורי סבר כי פוטר בעקבות תלונת הצעירה על כך שצעק ואיים עליה כאשר לא הסכים עם משמרות שקבעה לו בעבודה. עוד עלה מכתב האישום, כי אנורי נשבע לנקום ולפגוע בצעירה, להסוות את מעשיו באמצעות דוש כביכול ובמשך חודשים ארוכים תכנן בקפידה את הנקמה המרה. "כשנה ורבע לאחר הפיטורין החליט הנאשם לבצע את זממו ותקף את המתלוננת באמצע הרחוב, באכזריות רבה, באמצעות סכין, ובמטרה לרצוח אותה", נכתב בכתב האישום.

את הצעירה שהותקפה חקרה היום נציגת הפרקליטות, עורכת הדין הדס פורר-גפני. הצעירה המשיכה לספר בעדותה כי לאחר שעובר האורח התקרב, התוקף ברח על אופנוע, נסע נגד כיוון התנועה בשדרות ח"ן ונעלם. לדבריה, "נשכבתי על הרצפה ולא יכולתי לנשום ולאחר כמה זמן שמעתי קול מעליי שאמר לי: 'אני רופאה, את תהיי בסדר'. הם חסמו לי את הדקירות ופינו אותי לבית חולים". קרבן התקיפה סיפרה בהמשך על הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו לה בעקבות המקרה. לדבריה, "יש לי צלקות גדולות בכל הגוף מהתקיפה וצלקת אחת ארוכה לאורך החזה והבטן כתוצאה מהניתוח. כרתו לי את הטחול, הריאות שלי נקרעו לחלוטין. עד היום יש לי שיתוק חלקי בצד ימין של הגוף, ואצבע ביד שמאל שלא מתפקדת. אבל זה החלק הקל. מבחינה נפשית, אני שבורה. אני קמה בבוקר ומבינה שזה לא חלום אלא מציאות".

המותקפת המשיכה וסיפרה בעדותה כי "מאז המקרה אני לא עובדת, הפסקתי את הלימודים ואני מתגוררת עם הוריי. בכל פעם שאני רואה אופנוע אני נלחצת וסובלת מהתקפי חרדה. מלבד אבא שלי, אחי ובן זוגי, כל הגברים הם רוצחים פוטנציאליים. אני בטיפול פסיכיאטרי אבל שום דבר לא עוזר. היה לי בתיק באותו הלילה תרסיס פלפל, היום אני לא מבינה איך בחורה חושבת שזה יכול לעזור לה. קסדה פשוטה (של התוקף. מ.ש) פותרת את הבעיה". המותקפת העידה כי כשנחקרה תחילה במשטרה, לא העלתה את שמו של הנאשם, מפני שלדבריה, היא סירבה להאמין שמישהו שעבד איתה במשך תקופה ארוכה כל כך מסוגל לעשות לה דבר כזה".

"ראיתי את האישונים שלו גדלים"

לפי עדותה של הצעירה, היא ואנורי הכירו במסגרת העבודה. היא תיארה אדם כוחני שנוהג בצורה פוגענית כלפי נשים. לדבריה, "היה לי קשה לעבוד איתו, אינני יכולה לאבד אדם שלא מכבד נשים. כשהוא היה מתחיל לדבר הייתי קמה והולכת, רק כשהוא היה מפנה הערות כלפיי, הייתי עונה לו ומעמידה אותו במקום". לפי עדותה של הצעירה, בנובמבר 2009 הגיע הסכסוך בין השניים לשיא, בעקבות ריב סביב המשמרות בעבודה. הצעירה טענה כי במהלך הריב אמר לה הנאשם ש"אנשים שדיברו אליי כמו שאת דיברת אליי כבר מזמן שכבו על הרצפה".

עוד אמרה הצעירה בעדותה כי "במשך 30 שניות שלמות, הוא הסתכל לי בעיניים, ראיתי את האישונים שלו גדלים והמבט שלו הפחיד אותי ואז הוא אמר לי 'פתחת איתי מלחמה, עכשיו תראי מה יהיה לך. מעכשיו, כשאת הולכת ברחוב תסתכלי טוב טוב ימינה ושמאלה'". לפי עדותה, בן זוגה הפציר בה להגיש תלונה במשטרה, אולם היא חששה לעשות זאת ולדבריה אף לא רצתה להכתים את שמו של אנורי.

עו"ד פורר-גפני הציגה לבית המשפט מכתב שכתבה המתלוננת ובו תיארה עבור המעבידים שלה את השתלשלות העניינים של הסכסוך בינה לבין הנאשם. לפי עדותה של הצעירה, בחקירתה הראשונית במשטרה לאחר המקרה, היא לא הצביעה על הנאשם כחשוד פוטנציאלי. לדבריה, "לא יכולתי להאמין שמישהו שעבד איתי במשך שנה וחצי מסוגל לעשות לי דבר כזה. במהלך התקיפה לא ראיתי אפילו פיסת עור של התוקף. הוא היה עטוף מכף רגל ועד ראש וקסדה על ראשו ולא יכולתי לזהות אותו".

רק לאחר שהחוקרים שאלו אותה אם יש לצעירה סכסוך עם מישהו, עלה שמו של הנאשם. אנורי ישב מול המותקפת, האזין בקשב רב לעדותה ולא הסיר ממנה את העיניים. הצעירה, לעומת זאת, נמנעה כל העת מלהביט לעברו של אנורי. במהלך העדות, פרצה הצעירה כמה פעמים בבכי. הרכב השופטים בראשות השופטת שרה דותן, קיבל את הדבר בהבנה וציין כי מדובר במקרה קשה. בן זוגה של הצעירה, גם במהלך עדותה וקרא לעבר אנורי: "בא לי לאכול אותך". השופטים נזפו ובו והזהירו אותו לבל יפר שוב את הסדר.

עורכת הדין טלי אייזנברג, ממרכז נגה לנפגעי פשיעה המייצגים את המתלוננת במקרה, מסרה כי "בעדותה מגוללת הנפגעת את הפגיעה הקשה שעברה אשר גרמה לה, מעבר לנזק הפיזי הרב, גם נזק נפשי עצום ששנים יעברו עד שניתן יהיה, אם בכלל, לתקנו. על בית המשפט השומע עדויות מצמררות שכאלה מוטלת האחריות להפעיל את כל כובד משקלו על מנת למנוע ממקרים שכאלה להישנות בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully