וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מודים: "נכשלנו בניסיון ההכרה באו"ם"

ניר יהב

9.11.2011 / 20:30

חודשיים לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיש את בקשת ההכרה לאו"ם ועל רקע ההצבעה הקרבה במועצת הביטחון של הארגון, שר החוץ הפלסטיני מאשים: "ארה"ב סיכלה המהלך"

שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, הודה הערב (רביעי) כי הרשות הפלסטינית כשלה בניסיון להשיג חברות מלאה באו"ם וכעת היא פועלת להשגת מעמד של חברה משקיפה באו"ם. הוא אמר כי הכישלון היה "צפוי" ולא הפתיע את הפלסטינים: "אפילו אם היינו משיגים את תשעת הקולות בעד הבקשה שלנו, ארה"ב הייתה מטילה ווטו ומסכלת את המהלך", הוסיף. "למרות זאת הלכנו למועצת הביטחון כדי להדגיש את זכותנו כפלסטינים לקבל מדינה. לצערנו, התערבותה של ארה"ב סיכלה את המהלך, שכן היא השפיעה על עמדות החברות במועצת הביטחון".

מהלך ההכרה הפלטינית באו"ם - כותרות אחרונות:
מסתמן: מועצת הביטחון לא תדון בקבלת הרשות לאו"ם
צרפת: "נימנע בהצבעה על קבלת הפלסטינים לאו"ם"
אבו מאזן: מוכן להכריז בכנסת על סיום הסכסוך

מועצת הביטחון של האו"ם היתה צפויה להצביע על קבלת הרשות הפלסטינית כחברה בארגון ביום שישי הקרוב, אולם דו"ח של ועדה מרכזית במועצת הביטחון קובע כי חברות המועצה לא הצליחו להגיע לקונצנזוס על קבלתה של הרשות הפלסטינית. על פי טיוטה זו, נראה כי לא תתקיים הצבעה על הבקשה הפלסטינית במועצת הביטחון. במקרה שהבקשה לא תגיע לפתחה של המועצה, ייתכן שהפלסטינים יבקשו להעביר אותה להצבעה בעצרת הכללית. "הוועדה לא הצליחה להגיע להמלצה פה אחד למועצת הביטחון של האו"ם", נכתב בדו"ח של הוועדה האמונה של קבלת חברים חדשים לארגון שהגיע לידי רויטרס.

הטיוטה בת ארבעת העמודים הופצה לכל חברי מועצת הביטחון ומאשרת ככל הנראה כי המהלך הפלסטיני להתקבל לאו"ם כחברה מלאה לא יצלח. דיפלומטים בארגון אמרו כי ייתכן שטיוטת הדו"ח תשונה בטרם תוגש למועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי. לדברי מקורות דיפלומטיים, הפלסטינים הצליחו להשיג את תמיכתן של שמונה מדינות.

עם זאת, חלומה של הרשות הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה באו"ם הולך ומתרחק, זאת לאחר שצרפת ובריטניה כבר הודיעו כי יימנעו בכל הצבעה על קבלתה של הרשות כחברה בארגון. "בעוד שהאזור רואה תהפוכות, הלגיטימציה של רצון הפלסטינים למדינה משלהם בלתי ניתנת לוויכוח. אולם לדרישה הפלסטינית אין סיכוי להשיג שום דבר במועצת הביטחון, בעיקר בשל התנגדותה המוצהרת של ארצות הברית למהלך", אמר דובר סגן שר החוץ הצרפתי, רומיין נדאל.

נדאל הוסיף ואמר כי "צרפת הזהירה את הקהיליה הבינלאומית מפני הסכנות להתפתחות עימותים עם ביצוע מהלך כזה. זאת הסיבה בגינה שגריר צרפת באו"ם אמר כי לצרפת אין כל ברירה אלא להימנע במועצת הביטחון".

לפני כחודשיים הגיש יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, את הבקשה להכיר ברשות כמדינה ולהעניק לה מעמד כחברה מלאה באו"ם. השלב הראשון שעל הרשות לעבור בכדי כך הוא לעבור את הצבעת מועצת הביטחון של האו"ם, ובמידה שזו תאשר את קבלתה יעלה הנושא להצבעה של כלל המדינות החברות באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully