וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיטליזם בקובה? מעתה יכולים האזרחים לרכוש דירה

לאחר שבחודש שעבר אושר לאזרחי קובה לרכוש רכב, חוק חדש שייכנס לתוקפו בשבוע הבא יאפשר להם גם להחזיק בבעלות על דירה או שתיים, באיחור של עשרות שנים. "מעתה נוכל לישון בשקט"

קובה אישרה חוק המאפשר לפרטים לקנות ולמכור דירות, זו הפעם הראשונה מאז ימי המהפכה הראשונים, כך דיווחו היום (חמישי) כלי תקשורת רשמיים במדינה. החוק, שייכנס לתוקפו החל מה-10 בנובמבר, מאפשר את הסחר בדירות לאזרחים ותושבי קבע בלבד. בתקשורת המקומית דווח כי מדובר ברפורמה החשובה ביותר עד כה בשורה של שינויים במעבר לשוק חופשי שמקדם הנשיא, ראול קסטרו.

על פי כתבה שפורסמה בעיתון המפלגה הקומוניסטית המקומית, "גרנמה", הפרטים המלאים אודות החוק החדש יפורסמו בכתב העת הרשמי של הממשלה. יישומו של החוק החדש יאפשר לאזרחים רבים בקובה לחיות מבלי חשש שמא יסולקו מבתיהם, אותם רכשו בדרך שאינה חוקית. על פי החוק, יתאפשר לאזרחים הקובנים להחזיק בבעלות על שני בתים לכל היותר – ביתם המרכזי ובית נופש. "אנשים רבים חיו ועדיין חיים בפחד שמא יאבדו את ביתם בשל העובדה שרכשו אותם בדרך-לא-דרך", הסביר אוזמל גונזלס, מוכר מזון מקומי, "מעתה הם יוכלו להעניק להם תוקף חוקי ולישון בשקט".

בחודש שעבר כבר אושר במדינה לרכוש ולמכור מכוניות באופן חוקי, למרות שעדיין קיימות הגבלות שמקשות על התושבים הממוצעים להרשות לעצמם לרכוש כלי רכב חדש. האיסור על מכירה וקנייה של נכסים נכנס לתוקפו עם עלייתו לשלטון של פידל קסטרו בשנת 1959. עד כה אמנם הותר להורים להעביר בעלות על רכושם לילדיהם, אך קנייה ומכירה של נכסים לא אושרה.

עוד בנושא חקיקה בעולם:
יוזמת חקיקה בארה”ב: גלולות ”היום שאחרי” - רצח
ממשלת איטליה מנסה להשתיק בלוגרים
לראשונה נקנסה אישה בצרפת בגלל ”חוק הבורקה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully