וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעס באיתמר: "לא מנהלים משא ומתן עם מחבלים"

יהושע בריינר

1.11.2011 / 3:44

תושבי איתמר הביעו את מורת רוחם נוכח פגישה שקיימו נציגי מזכירות ההתנחלות עם ראשי הכפר עוורתא, ממנו יצאו רוצחי בני משפחת פוגל, כדי לתאם מסיק זיתים: "השכנות הטובה נכשלה מזמן"

תושבים באיתמר זועמים על מזכירות ההתנחלות לאחר שנציגיה נועדו בשבוע שעבר עם ראשי הכפר הפלסטיני הסמוך, עוורתא, ממנו יצאו שני המחבלים שביצעו את רצח חמשת בני משפחת פוגל. כזכור, בשבוע שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי שניים מנציגי ההתנחלות שבשומרון נפגשו בתיווך קציני המנהל האזרחי עם ראשי עוורתא, בניסיון לתאם את מסיק הזיתים במטע הנמצא בתוך גבולות הגדר באיתמר. בסיום הפגישה סיכמו הצדדים כי השנה לא יימשך המסיק בתוך שטח היישוב, בשל הרגישות הרבה לנושא לאחר הפיגוע הקשה ולנוכח העובדה כי העצים לא הניבו יבול השנה.

אלא שבאיתמר לא רואים בעין יפה את המפגש, שהוגדר במערכת הביטחון כ"היסטורי וחיובי מאוד". בכרוז שהופץ במהלך סוף השבוע ביישוב, תחת הכותרת "תן כבוד לעמך", תקפו התושבים את הפגישה. "ממתי יש לנו דין ודברים או משא ומתן עם שכנינו הרוצחים?", נכתב בכרוז, "השכנות הטובה שלנו נכשלה מזמן, ואם הייתה למשל שכנות, מדוע לא ביקשו הערבים להיפגש אחרי הרצח ולהתנצל? מאז פרוץ האינתיפאדה מפגשים עם ערבים פסקו משום שהפכו ללא רלוונטיים וללא מוסריים בעליל. הציבור שלנו נושא דגל ברור שלא מנהלים משא ומתן עם מחבלים, ואנו תושבי איתמר נפגשים איתם למשא ומתן מקומי?!".

בהמשך תוקפים מחברי הכרוז את, מה שהם מכנים, "ועד פעולה מסיק" שהוקם בעקבות מסיק הזיתים של הפלסטינים בהתנחלות. "איננו מתביישים לומר בעוז שהאדמה שייכת לנו מכוח זכות אבות ומכוח היותנו הריבונים בארץ הזו, הן בתוך הגדר והן מחוצה לה", נכתב, "הכפר עוורתא נודע בשנאת ישראל שלו. אנו מביעים סלידה עמוקה והתנגדות עזה לעצם הפגישה, אך מחזקים את העמידה הברורה בפגישה על עקרונותינו ועל חוסר הסכמתנו למסיק ביישוב, הן בשנה זו והן בשנים הבאות. נמשיך להיאבק בדרכים מוסריות וערכיות על זכותנו המוסרית והביטחונית לחיות וליישב את אדמתנו ולקיים משא ומתן עם מבקשי רעתנו".

יצוין, כי חלק מתושבי עוורתא מחזיקים בבעלות מטעי זיתים הנמצאים בתוך גדר היישוב של איתמר, כאשר חלק מהמטעים נמצאים בסמוך לבית משפחת פוגל. בשנה שעברה, טוענים תושבי ההתנחלות, הגיע למסוק זיתים במקום גם חכים עוואד, אחד מרוצחי בני המשפחה, שלדבריהם ניצל את כניסתו ליישוב על מנת לאסוף מידע לביצוע הפיגוע.

עוד בנושא:
7 חודשים אחרי רצח פוגל: פגישה בין תושבי איתמר ועוורתא
זעם באיתמר: פלסטינים מוסקים זיתים ליד בית פוגל
אמג’ד עוואד הודה ברצח בני משפחת פוגל

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully