וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לשגרירים הזרים: "אבו מאזן קיצוני מערפאת"

טל שלו, כתבתנו המדינית

26.10.2011 / 16:30

שר החוץ העביר מסמך הסברה לשגרירויות הזרות בו המשיך את השתלחויותיו ביו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בין היתר, כתב ליברמן כי "אף הסכם לא ייחתם כל עוד אבו מאזן נמצא בהנהגה"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ממשיך לפעול נגד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: בהמשך להתבטאויותיו השבוע בהן כינה ליברמן את אבו מאזן "מכשול למשא ומתן שיש להסירו", הנחה היום שר החוץ להעביר לשגרירויות הזרות בישראל מסמך הערכת מצב שבו נאמר, כי "המסקנה בלתי נמנעת היא שאף הסכם לא ייחתם כל עוד אבו מאזן מנהיג את הרשות".

מהמסמך שנכתב תחת הכותרת "ישראל והרשות הפלסטינית - הערכת מצב" עולה עוד, כי "הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן ממשיכה בעקשות לסרב למשא ומתן ישיר ומקדמת אווירה עוינת, תוקפנית וחד-צדדית. גישה זו חסמה ביעילות כל אפשרות להתקדמות במשא ומתן ועשויה לסכן את שיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני שקיים בין הצדדים כיום".

ליברמן המשיך לבטא במסמך התנגדות קשה לאבו מאזן. בין היתר, האשים אותו בקידום מדיניות קיצונית, עוד יותר משל קודמו יאסר ערפאת, במטרה לדאוג לאינטרסים האישיים שלו בלבד. "האנרגיות שלו מתמקדות בהבטחת תדמיתו כמנהיג שיוביל לכינון מדינה פלסטינית ויוביל לפיוס עם חמאס. זה מסביר את עמדותיו הקשוחות בנוגע לירושלים, הפליטים וההתנחלויות שהן קיצוניות עוד יותר משל ערפאת. עמדות אלו לא נועדו לקדם פתרונות של פשרה, אלא מיועדות לזרוע את המשך הסכסוך", כתב.

"מנסה להרוס את תדמיתה הבינלאומית של ישראל"

במסמך הערכת המצב נכתב עוד, כי אבו מאזן מנהל מדיניות דו-משמעית מול העולם המערבי ומול הרחוב הערבי: "כדי לצבור תמיכה במערב הוא משנן את התחייבויותיו לאי-אלימות וגינוי טרור. כדי לזכות בתמיכה מבית הוא מאמץ עמדות קיצוניות במקביל לחלוקת שבחים לטרור ולאלימות ולהנצחה הפומבית של אכזריותם של מחבלים".

עוד מצויינים "הצעדים הגדולים" שעשתה ישראל "כדי לבנות אמון ולחדש את ההידברות עם הרשות הפלסטינית". בין היתר, מוזכר "נאום בר אילן" בו קיבלה ישראל את עקרון שתי מדינות לשני עמים, הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הסרת המחסומים בגדה, הגדלה משמעותית של היתרי העסקת פלסטינים בשטח ישראל וקבלת מתווה הקוורטט כבסיס לחידוש המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. "למרות מאמצים משמעותיים אלו, הרשות הפלסטינית נקטה בגישה הפוכה לחלוטין", נכתב בהערכת המצב.

במסמך התייחס ליברמן גם למאמצים הפלסטינים לקדם פניות לארגונים בינלאומיים להכרה ברשות כמדינה. בין היתר, הוא התייחס לפניית הרשות לבית הדין הבינלאומי לפתיחה בהליכים נגד בכירים ישראלים שהיו מעורבים במבצע "עופרת יצוקה", קידום חרמות אקדמים וכלכליים על ישראל ועוד. "אבו מאזן ובכירים פלסטינים נוספים מנצלים בעקביות את העובדה שממשלת נתניהו נתפסת כעקשנית במטרה לקדם את מאמציהם להרוס את תדמיתה הבינלאומית של ישראל". בהערכת המצב נקבע עוד, כי הוויתורים שישראל נדרשת לבצע מעמידים אותה במצב ביטחוני לא יציב.

כמו כן, המשיך ליברמן לקדם את המסר אותו השמיע השבוע המדגיש את מאמצי ישראל בפיתוח פלסטיני כלכלי, והערכת המצב קוראת למקד את המאמצים בהגנה והרחבה של היחסים הביטחוניים והכלכליים בין ישראל והרשות: "ישראל ממשיכה לקוות לשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית בקידום המגעים לשלום ומחויבת להבטחת יציבות, ביטחון ושגשוג הדדי".

עוד באותו נושא
ליברמן יבקש מבוסניה להימנע מתמיכה בפלסטין באו"ם
הפלסטינים: התנאים אינם בשלים לשיחות עם ישראל
ליברמן: "אבו מאזן מאיים לעזוב? זו ברכה, לא איום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully