וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "המחאה בוול סטריט - תחילת האביב האמריקאי"

באירן הביעו שביעות רצון מהמחאה בוול סטריט, וסגן הרמטכ”ל במדינה טען כי היא מסמלת את ”תחילת המהפכה שתמוטט את השיטה המערבית-קפטיליסטית”. הלילה נערכו הפגנות גם סמוך לבית הלבן

פעילי "כיבוש וול סטריט" בארצות הברית, המוחים נגד תאוות הבצע של התאגידים ומדיניות הבנקים, מקבלים רוח גבית מפתיעה - מאירן. סגן הרמטכ"ל האירני, מסעוד ג'ייזרי, התייחס הלילה (שני) להפגנות שנמשכות זה מספר שבועות וציין כי הן מהוות את "תחילתו של האביב האמריקאי". בראיון שהתפרסם בעיתון "טהרן-טיימס" טען עוד ג'ייזרי כי המחאות כנגד "תאוות הבצע והחדמנות" וכן נגד הפערים בין העשירים לעניים, הן תחילתה של מהפכה שתמוטט את השיטה הקפיטליסטית הנהוגה במדינות המערביות. "העניים נעשים עניים יותר, והקפטיליסטים נעשים עשירים יותר, ולעם נמאס מזה", אמר.

עוד בנושא:
מתנגדי מלחמה ניסו לפרוץ למוזיאון החלל בוושינגטון
ב-15 באוקטובר: פועלי כל העולם יתאחדו בבריסל
"כיבוש וול סטריט" הסתיים ב-80 עצורים
הפגנות ברחבי העולם נגד הבנקים - צפו בתמונות

ג'ייזרי ניצל את ההזדמנות לתקוף את מדיניות הממשל בארצות הברית. "הסיסמא של הנשיא ברק אובמה שקראה לשינוי הובילה לשום מקום", טען. "הכישלון המתמשך שלו בפתרון מחאה זו בוול סטריט יהפוך את המשבר מכלכלי-חברתי לפוליטי, מה שיסמן את תחילת נפילתה של הדמוקרטיה המערבית".

עימותים בין פעילי מחאה לשוטרים על גשר ברוקלין בניו יורק. AP
"תחילת נפילתה של הדמוקרטיה המערבית". מפגינים מתעמתים עם שוטרים בוול סטריט/AP

סגן הרמטכ"ל האירני המשיך למתוח ביקורת על ארצות הברית, ואף ביקר את ההתנהלות כלפי המפגינים. "מהאירועים האחרונים בניו יורק ובערים נוספות עולה כי כוחות הביטחון בארצות הברית פועלים בצורה יותר קשה מאלו במדינות הערביות בבמזרח התיכון", האשים ג'ייזרי, וכן קרא לארצות הברית "לנקוט בצעדים הדרושים" על מנת לשחרר את העצורים מההפגנות, ו"להתנצל בפני העם".

אתמול נמשכו ההפגנות בכל רחבי ארצות הברית, והתקיימו זה השבוע השני גם בבירה, וושינגטון: כ-200 בני אדם הפגינו הלילה בשני מוקדים סמוך לבית הלבן, כאשר לצד הקריאה לשינוי המדיניות הכלכלית ומלחמה בשחיתות, המפגינים מחו גם נגד המלחמה באפגניסטן, בציון 10 שנים לתחילתה. המפגינים קראו לנשיא "לצאת לשתות איתם בירה", אולם אובמה עצמו שהה באותו הזמן בקמפ דיוויד. אתמול ניסו כ-200 מפגינים לחדור למוזיאון התעופה והחלל ונבלמו על ידי המשטרה בגז מדמיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully