וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר במצרים: שליש מהציבור תומך באחים המוסלמים

ניר יהב

27.9.2011 / 14:50

סקר חדש שנערך במצרים מראה כי 35% מאזרחי מצרים תומכים בתנועה הקיצונית שהוצאה מחוץ לחוק במדינה בשנת 54' והתחזקה שוב לאחר המהפכה. 21% בלבד הצהירו כי הם מתנגדים לתנועה

יותר משליש מאזרחי מצרים תומכים בתנועת "האחים המוסלמים" – כך עולה מסקר חדש שערך "מרכז התקשורת" המצרי ופורסם היום (שלישי) בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה. "35% מאזרחי מצרים תומכים ב'אחים המוסלמים' ואילו 21% מתנגדים להם", נכתב בסקר.

עימותים מחוץ לאולם בו מתנהל משפטו של חוסני מובארק בין תומכיו למתנגדיו, קהיר, מצרים, 3 באוגוסט 2011. רויטרס
מחצית מהנשאלים סבורים כי "גורמים חיצוניים" הם המקור לעימותים בין נוצרים למוסלמים. הפגנות במצרים/רויטרס

הסקר מגלה עוד, כי 58% מהנשאלים אמרו כי לא יצביעו בעד נשיא שאינו בן הדת שלהם, אולם הם לא פוסלים את האפשרות שיצביעו עבור סגן נשיא שלא מדתם. כמעט 80% מהנשאלים סבורים כי היחסים בין נוצרים למוסלמים במצרים "אינם מהווים מקור לבעיות" ואילו מחצית מהנשאלים סבורים כי "גורמים חיצוניים" הם המקור לעימותים בין נוצרים למוסלמים.

תנועת "האחים המוסלמים" הוקמה בשנת 1928 והוצאה מחוץ לחוק במצרים בשנת 1954. על אף זאת, היא הצליחה להקים תשתית יציבה ורחבה של שירותי רווחה, ובעקבות זאת הפופולריות שלה התגברה. בתקופת משטרו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק רדפו השלטונות ללא הרף אחרי פעיליה והכניסו אותם למעצר. מאז נפילתו התחזקה התנועה, צברה תומכים והפכה למאורגנת ביותר.

לפני כחצי שנה הודיעה תנועת "האחים המוסלמים" כי לא תעמיד נציג מטעמה להתמודד על תפקיד נשיא מצרים בבחירות שמועדן טרם נקבע. יחד עם זאת, הבהירה כי נציגיה יתמודדו בבחירות לפרלמנט ולצורך כך אף הקימה את מפלגת "החירות והצדק". זאת לאחר שבבחירות האחרונות שנערכו לפרלמנט המצרי לא זכתה התנועה באף מושב. התנועה האשימה את השלטונות בהטיית קולות לטובת מפלגת השלטון.

עוד על האחים המוסלמים
מדוע הסתבך ארדואן עם "האחים המוסלמים" במצרים?
המהומות במצרים: חילופי האשמות והתנערות מאחריות
מצרים: קרע באחים המוסלמים - 5 צעירים הודחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully