וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תוקפת באו"ם: ישראל מפרה החוק הבינלאומי

ניר יהב

25.9.2011 / 0:00

הדרדרות נוספת ביחסים בין המדינות, כאשר שר החוץ המצרי תקף את ישראל בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. "אבסורד לדבר על שלום בזמן שישראל ממשיכה לקרוא תיגר על העולם ולבנות התנחלויות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

המתיחות בין ישראל למצרים מורגשת גם באו"ם: שר החוץ המצרי, מוחמד כאמל עמרו, תקף אמש (שבת) את ישראל בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שהינו נאום ראשון של נציג מהמדינה לאחר הדחת הנשיא, חוסני מובארק. "זהו אבסורד לדבר על תהליך השלום בזמן שישראל ממשיכה לקרוא תיגר על מדינות העולם, כשהיא ממשיכה לבנות התנחלויות בגדה, לעשות שימוש באלימות נגד אזרחים ולהטיל מצור המפר את החוק הבינלאומי", אמר.

עוד על הידרדרות היחסים בין ישראל למצרים:
”פתיחת השגרירות בקהיר תתעכב, הרחוב עדיין זועם"
מבצע במצרים: ”הורד את דגל ישראל - קבל דירה
גורם ביטחוני: "התיאום עם צבא מצרים נותר כפי שהיה"
תקיפת השגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב

"אני חוזר ואומר היום", הוסיף שר החוץ המצרי, "אנו תומכים במאבק ההיסטורי של העם הפלסטיני למען השבת זכויותיו הלגיטימיות. אנו תומכים במאמצים להקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית, ולהצטרפותה כמדינה החברה באופן מלא באו"ם".

בשלב זה פנה שר החוץ המצרי לנציגים באולם- "אני קורא למדינות העולם, שטרם הכירו במדינה הפלסטינית, לעשות זאת כדי להגיע לשלום צודק, כולל ובר-קיימא במזרח התיכון על בסיס פתרון שתי המדינות". "מצרים הייתה ותמשיך להיות מחוייבת למען השגת שלום צודק וכולל במזרח התיכון, ותמשיך לתמוך בו ולפעול למענו", הוסיף. "נמשיך לפעול למען הסרת הכיבוש הישראלי על האדמות הפלסטיניות הכבושות ולמען השגת פתרון לכל סוגיות הסדר הקבע במסגרת זמנים ברורה ומוסכמת".

נאומים בקשות ו"דוגרי": סוף שבוע היסטורי באו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully