וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נאומי השפיע לטובה על דעת מועצת הביטחון

יו"ר הרשות אמר כי המועצה לא ששה בתחילה לדון בבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה בארגון, אך נאומו בעצרת הכללית שינה זאת. לטענתו, למועצה ייקח מספר שבועות לדון בבקשה, ולא חודשים

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: טל רזניק)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אחר הצהריים (שבת) כי הוא מצפה ממועצת הביטחון של האו"ם לסיים את הדיונים בבקשתו להכיר ברשות כחברה מלאה בארגון בתוך שבועות, לא חודשים. בשיחה עם כתבים בדרכו חזרה מעצרת האו"ם בניו יורק, שם הגיש את הבקשה, אמר אבו מאזן כי חברות מועצת הביטחון לא הראו בתחילה התלהבות יתרה לגבי הרעיון לדון בבקשה. לדבריו, מצב רוח זה השתנה לאחר נאומו בעצרת הכללית, במהלכו הציג את העמדה הפלסטינית בנוגע למדינה עצמאית שתוקם לצד ישראל. "אנחנו מדברים על שבועות ולא חודשים", אמר אבו מאזן.

הכרזת מדינה פלסטינית - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הפלסטינים על מתווה הקוורטט: מה עם גבולות 67'?
ישראל: מקווה לפעול לפי מתווה הקוורטט אחרי החגים
נתניהו באו"ם: "קודם שלום - אחר כך מדינה"
אבו מאזן ביקש הכרה: "על האו"ם להבטיח זכויותינו"

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
מתנגד להצעת הקוורטט. אבו מאזן/רויטרס

אבו מאזן הוסיף, כי החליט לדחות את הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן עם ישראל. לדבריו, שום יוזמה שלא כוללת דרישה לעצירת הבנייה בהתנחלויות או שלא מבוססת באופן מוצהר על גבולות 1967, לא תזכה לתמיכתו. אבו מאזן סייג את דבריו באומרו כי הוא עדיין לומד את הצעת הקוורטט, שאינה כוללת אף התבטאות בשני הנושאים שלעיל.

גם שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, הביע ביקורת על קריאת הקוורטט לשוב למשא ומתן ואמר כי ההודעה מטעמם "חסרה". אל-מאלכי אמר כי הדבר היחיד החדש בהודעת הקוורטט הוא הגדרת מסגרת זמנים ברורה למשא ומתן על הגבולות והביטחון.

המתווה של הקוורטט גובש אתמול, בתום נאומיהם של אבו מאזן ונתניהו. חברי הקוורטט – שרי החוץ של האיחוד האירופי, האו"ם, רוסיה וארצות הברית - גיבשו מתווה לפיו בתוך חודש תיקבע פגישת הכנה בין הצדדים ובה יוסכם סדר היום ודרך ההתקדמות במשא ומתן. באותה פגישה יתחייבו הצדדים להגיע להסכם תוך מסגרת זמן שתוסכם על ידם אך לא יאוחר מסוף 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully