וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על נאום אבו מאזן: "דברי הסתה אפלה"

טל שלו, שליחת וואלה! חדשות לניו יורק

23.9.2011 / 21:25

דקות לאחר שפתח אבו מאזן את נאומו בפני עצרת האו"ם, יצא שר החוץ בהפגנתיות מהמליאה. לדבריו, יש להטיל ספק באמינותו של אבו מאזן כפרטנר לשלום

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס הערב (שישי) לנאום התקיף שנשא יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כלפי ישראל בכינוס העצרת הכללית של האו"ם, דקות לאחר שעזב את אולם המליאה באמצע הנאום. לדבריו, מדובר ב"נאום הסתה שלא נשמע כמותו", והבהיר כי על ישראל להתייחס לכך בחומרה ולשאול את עצמה האם אבו מאזן יכול להוות פרטנר לשלום.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
נתניהו באו"ם: "קודם שלום - אחר כך מדינה"
אבו מאזן ביקש הכרה: "על האו"ם להבטיח זכויותינו"
אלמוני ניסה לתקוף את ארדואן בעצרת האו"ם

"נאומו של אבו מאזן היה נאום הסתה, שפנה לצד הכי אפל", אמר ליברמן. לדבריו, יו"ר הרשות הפלסטינית העלה סוגיות שקריות לגבי פעילותה של ישראל בגדה המערבית, "ישראל חופרת תחת המקומות הקדושים כדי לפגוע בהם, פעילות 'תג מחיר' נגד פלסטינים מתנהלת בחסות צה"ל, צה"ל משסה כלבים בפלסטינים". ליברמן ציין כי אינו זוכר "אתוס כזה" בדבריו של אבו מאזן לאור התייחסותו ל"מחבלים כמו רוצחי משפחת פוגל כ'אסירים פוליטיים'" ו"איזכור ערפאת שלוש פעמים".

ליברמן: הופתעתי מהתנגדות נתניהו לחקירת השמאל. גדעון צנטנר
"ישראל צריכה להמשיך בדרכה מבלי להגיב ולאיים"/גדעון צנטנר

כמו כן, הדגיש שר החוץ כי ישראל צריכה לשאול את עצמה שאלות נוקבות, והזכיר את העובדה כי "אחמד טיבי יושב בתוך משלחת פלסטינית ומוחא כפיים". לבסוף, סיכם ליברמן כי לא בטוח שאבו מאזן הוא פרטנר מתאים לשיחות שלום וכי "ישראל צריכה להמשיך בדרכה מבלי להגיב ולאיים".

בתוך כך, התייחסו גורמים מדיניים לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית והביעו צער על אופי הדברים שנשא. "מצער שאבו מאזן מנצל את הזמן שניתן לו למשא ומתן ישיר לשלום, במקום לחזור על טענות מופרכות שהושמעו אין ספור פעמים", אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות. הם הוסיפו כי "אם היה חפץ בשלום, היה נענה להזמנה שלנו לשיחות ישירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אבו מאזן בזמן נאומו באו"ם מחזיק את מסמך הבקשה באו"ם, ספטמבר 2011. רויטרס
"נאום סנטימנטלי אך חסר לגיטימציה", אבו מאזן אוחז בבקשת הפנייה לאו"ם/רויטרס

בתוך כך, גורמים בחמאס התייחסו אף הם לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית והטילו ספק במנדט של אבו מאזן במעמד זה, "נאום סנטימנטלי אך חסר לגיטימציה". דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי, אמר לאתר "א-ריסאלה" המזוהה עם חמאס כי נאומו של אבו מאזן תאר את הסבל של העם הפלסטיני אך הוא "נכשל בכך שאמר שהדרכים לטפל באותו סבל הן קיום משא ומתן עם ישראל".

מוקדם יותר אמר אבו מאזן בנאומו כי "אנחנו חותרים לתפקיד ברור יותר של האו"ם, כדי להשליט שלום באזור, מדיניות שתבטיח את הזכויות החוקיות של העם הפלסטיני כפי שהוגדרו בהחלטות האו"ם". בהקשר זה הזכיר בין היתר את בעיית הפליטים ואת האסון, ה"נכבה", של 1948, ואף האשים את ירושלים בנקיטת "מדיניות אפרטהייד", וקרא ל"אביב פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully