וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוני ניסה לתקוף את ארדואן בעצרת האו"ם

טל שלו, שליחת וואלה! בניו יורק

23.9.2011 / 20:46

בזמן נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם, הותקף ראש ממשלת טורקיה בידי אלמוני שנוטרל על ידי מאבטחי האו"ם. נסיבות האירוע נבדקות

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הותקף הערב (שישי) על ידי אלמוני בכניסתו לאולם העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. שר ההסברה, יולי אדלשטיין שהיה עד לאירוע סיפר שעם צאתו מהאולם בזמן נאום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבחין שאלמוני מנסה לתקוף את ארדואן בכניסה לאולם. לדבריו, מאבטחים רבים קפצו על התוקף והפילו אותו לרצפה. לדברי אדלשטיין מדובר היה "בסצנה מהסרטים, לא משהו ששייך לאולמות האו"ם".

עצרת האו"ם - כותרות אחרונות:
אבו מאזן ביקש הכרה: "על האו"ם להבטיח זכויותינו"
ארדואן לאו"ם: "להעניש את ישראל על יחסה לפלסטינים"
שעות גורליות: מי ישכנע את אומות העולם בצדקתו?

אמש נאם ארדואן בעצרת האו"ם ומתח ביקורת חריפה על ישראל. "כשהתקיפו אותנו על המרמרה לא יכולנו לשתוק. זו הייתה פעולה לא צודקת".ארדואן הוסיף כי "טורקיה מעולם לא חיפשה עימות עם אף מדינה, וישראל לא יוצאת דופן. אך ישראל עשתה לנו עוול נורא. לאורך ההיסטוריה הייתה בינינו ידידות חמה, ודרישותינו ברורות: עליהם להתנצל בפנינו, לשלם פיצויים למשפחות ההרוגים ולהסיר את הסגר בעזה. עד שלא יעשו כן, עמדתנו לא תשתנה. הרשו לי להדגיש כי אין לנו עימות עם העם בישראל, אלא רק עם הממשלה הישראלית. המתח הנוכחי – רק בגלל הממשלה הנוכחית".

ראש ממשלת טורקיה תקף גם את מדיניות הקהילה הבינלאומית בהתייחסה לישראל, וציין כי "ישראל לא קיימה החלטות מחייבות רבות של האו"ם לגבי הפלסטינים. אני שואל מתי יחליט האו"ם לנקוט בסנקציות ומתי יפסיק לשתוק? ישראל משתמשת בפצצות זרחן ומחזיקה בנשק אטומי ולא מוטלות עליה סנקציות. עם זאת, בכל פעם שמדינה באזור אפילו מעלה את האפשרות לפתח אנרגיה גרעינית, מיד מוטלות עליה סנקציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully