וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מתעקש: המשימה - חברות מלאה באו"ם

ניר יהב

23.9.2011 / 8:43

רגע לפני נאומו ההיסטורי ממשיך יו"ר הרשות הפלסטינית בקו הנחוש שמטרתו לבקש מהאו"ם הכרה במדינה. "אני נתון ללחצים כבדים, אבל אני הולך למועצת הביטחון ואין בכוונתי לסגת"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבהיר הלילה (שישי) כי למרות הלחצים הכבדים שלהם הוא נתון, הוא נחוש להגיש הערב לאחר נאומו בעצרת הכללית של האו"ם את הבקשה להתקבל כחברה מלאה באו"ם.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:

ארדואן לאו"ם: "להעניש את ישראל על יחסה לפלסטינים"
פרושאור: "עדיין מנסים להשיג גוש חוסם במועצת הביטחון"
שעות גורליות: מי ישכנע את אומות העולם בצדקתו?

בפגישה עם 200 מנהיגים פלסטינים-אמריקאים אמר אבו מאזן כי "הגעתי כדי לומר לכם דבר חשוב. אני נתון ללחצים כבדים שמטרתם למנוע ממני מלפנות לאו"ם אבל אני רוצה לומר גם שאני הולך למועצת הביטחון ואין בכוונתי לסגת יהיו הלחצים אשר יהיו. אנחנו הולכים לממש את החלטת ההנהגה הפלסטינית למרות כל הלחצים. הממשל האמריקאי עשה הכל כדי שלא אפנה לאו"ם אבל אנחנו הולכים, יהיו המכשולים שניצבו בפנינו אשר יהיו".

אבו מאזן הוסיף ואמר כי "העם הפלסטיני הוא העם היחיד שנתון תחת כיבוש באשר לנאומו הצפוי הערב אמר כי בכוונתו להעלות סוגיות רבות בנאום. "אני רוצה לומר לכם שהמשא ומתן עם ישראל לא הביא לשום התקדמות. למרות שישראל, ארצות הברית, הקוורטט וכל יתר המתווכים דורשים מאתנו לחדש את המשא ומתן, אנחנו אומרים להם פעם נוספת: לא נשוב למשא ומתן לפני שנתניהו יודיע שהוא מכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67' ושבכוונתו להפסיק את הבניינה ההתנחלויות. הם מדברים על מדינה יהודית ואני שוב אומר להם באופן סופי לא נכיר במדינה יהודית".

אבו מאזן אמר עוד כי "המדינה הפלסטינית תהיה נקיה ממתנחלים" והוסיף כי עדיף שהדבר יבוצע בהסכם בין ישראל לפלסטינים ."זה מה שאמרנו לכולם ואנחנו אומרים זאת שוב עכשיו". באשר להצעתו של נשיא צרפת סרקוזי לשדרג מעמד הרשות באו"ם אמר אבו מאזן "אני לא מורשה לחפש הצעות אחרות מלבד קבלת מדינה פלסטין כחברה מלאה באו"ם. אני באתי לכאן במשימה ברורה לקבל את פלסטין כחברה מלאה ובכוונתי לבצע את המשימה הזו. באשר לכל ההצעות האחרות: אני אומר שאני צריך לדון עליהם עם ההנהגה הפלסטינית".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully