וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינות ערב חוזרות בהן מהתמיכה במהלך הפלסטיני"

ניר יהב

22.9.2011 / 9:20

יממה לפני רגע האמת, עומד יו"ר הרשות הפלסטינית מול לחצים כבדים של מספר מדינות ערביות שמבקשות ממנו להימנע מהגשת הבקשה למועצת הביטחון. בכיר פלסטיני: גם סרקוזי הביע הסתייגות

הלחץ על אבו מאזן הולך וגובר: דיפלומט פלסטיני בכיר אמר הבוקר (חמישי) לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי מספר מדינות ערביות שהודיעו בעבר כי יתמכו בפנייה הפלסטינית באו"ם "החלו לחזור בהן בשל הלחץ האמריקאי" ולפיכך הן מפעילות לחצים כבדים על יו"ר הרשות אבו מאזן במטרה למנוע ממנו להגיש מחר את הבקשה למועצת הביטחון להתקבל כחברה מלאה באו"ם.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:

ליברמן: הודעת הקוורטט עשויה להתניע משא ומתן ישיר
אובמה לאבו מאזן: "נטיל וטו על מדינה פלסטינית"
נאום אובמה באו"ם: "שלום לא יושג דרך החלטות באו"ם"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאזין לנאומו של ברק אובמה, עצרת האו"ם, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
האם אבו מאזן ידחה את הפנייה למועצת הביטחון?/רויטרס

במקביל דיווח הבכיר כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הבהיר לאבו מאזן כי הוא אינו תומך בפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון. "אבו מאזן אמר לסרקוזי בפגישתם כי צרפת הייתה צריכה להכריז על עמדתה בנושא הזה לפני חצי שנה, מה עוד שבמהלך ועידה בפריז הודיעה צרפת כי היא מבטיחה לפלסטינים לתמוך בבקשה שלהם להתקבל כחברה מלאה באו"ם", הוסיף. "כל אחד יודע הרי שחברות מלאה באו"ם מושגת רק על ידי פנייה למועצת הביטחון של האו"ם".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש הלילה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וניסה לשכנעו להימנע מפנייה למועצת הביטחון של האו"ם. בפגישה, שארכה קרוב לשעה ונערכה במלון ה"וולדורף אסטוריה" בניו יורק, הזהיר אובמה את אבו מאזן כי אם יפנה בכל זאת למועצת הביטחון, ארצות הברית תנצל את זכותה להטיל וטו על החלטות המועצה.

דובר המועצה לביטחון לאומי, בן רודס, אמר לאחר הפגישה כי אובמה הבהיר לאבו מאזן כי "ארצות הברית תהיה חייבת להתנגד לכל פעולה במועצת הביטחון, ובמקרה הצורך תטיל וטו". בתגובה, אבו מאזן היה "ישיר וברור לגבי כוונותיו" ולא השתכנע להימנע מהבאת הנושא להצבעת המועצה. "זו הייתה פגישה מאוד כנה וישירה", הוסיף רודס.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully