וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם בעצרת: "לפלסטינים מגיעה מדינה"

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

21.9.2011 / 16:10

בנאום הפתיחה של העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק אמר באן קי-מון כי ישנה הסכמה ותיקה לגבי זכותם של הפלסטינים למדינה, וכי "ישראל צריכה ביטחון, שתיהן רוצות שלום"

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, קרא היום (רביעי) בנאום הפותח של העצרת הכללית של האו"ם לשים סוף לקיפאון המדיני במזרח התיכון ואמר כי "אנחנו מתחייבים להמשיך במאמץ ללא פשרות להשיג את השלום הזה דרך הסדר ומשא ומתן". בנאום הפתיחה מול פורום ראשי המדינות בעצרת הכללית של האו"ם אמר באן כי "ישנה הסכמה ארוכת שנים שלפלסטינים מגיעה מדינה", והוסיף כי "ישראל צריכה ביטחון, שתיהן רוצות שלום".

באן התייחס בנאומו גם להפיכות בעולם הערבי שאירעו בשנה האחרונה וקרא להפוך את "'האביב הערבי' לעונה חדשה של תקווה עבור כולנו". בהתייחס לעימותים המתמשכים בחודשים האחרונים בסוריה, אמר באן כי המצב מדאיג במיוחד וכי "בחצי השנה האחרונה אנחנו עדים לאלימות מחריפה ולדיכוי", והוסיף כי משטרו של בשאר אסד מתחייב "חדשות לבקרים לבצע שינויים ולהאזין לקולות העם, אך עד כה זה לא קרה. הזמן לפעול הוא עכשיו - האלימות חייבת להיפסק". תפקידו של האו"ם, הוסיף באן, הוא להבטיח תמיכה לאומות שנמצאות בהליכי שינוי פוליטי. "מדינה יכולה להיווצר כתוצאה ממלחמה, היא יכולה לעבור שינוי מאוטוקרטיה לדמוקרטיה, מעוני לשגשוג. תפקידו של האו"ם הוא לסייע במציאת הנתיב הנכון לשינוי", אמר.

עוד באותו נושא:
נתניהו יאמר לאובמה: "הפלסטינים סרבני שלום"
שר הביטחון ברק: "מוכנים לשבת לשולחן המשא ומתן"
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו"ם

המזכ"ל באן קי מון פותח את עצרת האו"ם, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
"להפוך את 'האביב הערבי' לעונה חדשה של תקווה עבור כולנו". באן פותח את עצרת האו"ם/רויטרס

בנאום תחת הכותרת "אנחנו, האנשים", התייחס באן לחמש שנות כהונתו כמזכ"ל האו"ם, וכן לאתגרים העומדים בפני העולם בהמשך. "האתגר הגדול ביותר הוא פיתוח בר קיימא", ציין באן, "להציל את כדור הארץ, להוציא אנשים ממעגל העוני, לקדם פיתוח כלכלי - הכל חלק ממאבק אחד".

כמו כן, קרא באן למדינות העולם להגיע לכדי הסכם מחייב בנושא שינויי האקלים, הסדר בעל יעדים שיחייב ביצועית. כיעד נוסף לפעילות האומות המאוחדות, ציין באן גם את קידום מעמד האישה בעולם. "נשים מייצגות את רוב הפוטנציאל הלא ממומש בעולם. הן המחנכות, הן מגדלות את הילדים, הן שמתחזקות משפחות והן שמניעות את הכלכלה - הן מנהיגות טבעיות. אנחנו זקוקים להעסקתן המלאה - בממשל, בעסקים ובחברה האזרחית".

הפגנה נגד ישראל בסוריה. Bassem Tellawi, AP
משטרו של בשאר אסד מתחייב "חדשות לבקרים לבצע שינויים ולהאזין לקולות העם, אך עד כה זה לא קרה". העימותים בסוריה/AP, Bassem Tellawi

"אלה אתגרים אדירים", סיים באן את נאומו ואמר כי "איננו יכולים להגיב בדרכים הרגילות. אנו זקוקים לדבר אחד מעל הכל - סולידריות, ובשביל סולידריות צריך משאבים. ללא משאבים - לא נוכל לספק את הסחורה". שבעה מיליארד בני אדם ברחבי העולם, המשיך באן, "מתבוננים עלינו, מנהיגי העולם. הם זקוקים לפתרונות, הם דורשים הנהגה, הם דורשים מאיתנו לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully