וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת ברק: ניגריה תימנע מהצבעה על פלסטין

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

21.9.2011 / 0:02

נמשך המאמץ הישראלי למניעת רוב במועצת הביטחון של האו"ם נגד הכרזה על פלסטין. שר הביטחון נפגש עם נשיא ניגריה ושכנע אותו להימנע מההצבעה. הבית הלבן: "אובמה ואבו מאזן ייפגשו"

המאמצים הישראליים למניעת הכרה של האו"ם במדינה פלסטינית נמשכים: שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש אמש(שלישי) בניו יורק עם נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, בניסיון למנוע רוב במועצת הביטחון של האו"ם. מלשכתו של ברק נמסר כי "במהלך הפגישה שכנע ברק את הנשיא הניגרי לסייע בגיבוש רוב חוסם במועצת הביטחון של האו"ם נגד בקשתה של הרשות הפלסטינית להכריז על מדינה עצמאית - והוא נענה לבקשתו והודיע כי ניגריה תימנע מההצבעה". לפני הפגישה עם ג'ונתן נועד ברק גם עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר.

בתוך כך, המריא הלילה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק עם פמלייתו ועם רעייתו שרה. במקביל, הבית הלבן הודיע כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ייפגש הערב סמוך לשעה 20:00 עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בניו יורק על רקע הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון.

עוד על המאמצים הדיפלומטיים לקראת ההצבעה באו"ם:
גבון: עדיין לא החלטנו אם לתמוך בבקשת הפלסטינים
נתניהו: הסדר חפוז או חד-צדדי יגרור טילים על כל הארץ
נתניהו: "קורא לאבו מאזן לפתוח במו"מ ישיר בניו יורק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה ורעייתו עולים על המטוס בדרכם לניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

יצויין כי, ניגריה היא אחת מ-15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, אשר צפויות להצביע על בקשת הפלסטינים, זאת במידה וארצות הברית לא תטיל וטו על ההצבעה.

פגישתם של ברק ושל נשיא ניגריה ג'ונתן נקבעה כבר לפני שבוע ועסקה, בנוסף לנושא ההכרזה הפלסטינית, גם בדרכים בהן יכולות ישראל וניגריה לשתף פעולה במאבק בטרור הבינלאומי. ברק עדכן את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגורמי ממשל אמריקאיים בנוגע לפגישה.

בתוך כך הודיעה גבון, גם היא מ-15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם ויצביעו על בקשת הפלסטינים, כי עדיין לא החליטה אם לקבל את בקשת הפלסטינים או לדחותה. בשיחת עם סוכנות הידיעות AP, אמרה לור אולגה ג'ונז'ו, המשמשת כראש המטה של נשיא גבון, עלי בונגו, כי "טרם החלטנו בעניין. אנו עדיין לא יכולים לומר אם נתמוך בהצעה הפלסטינית".

גם מאמץ הקוורטט למנוע את המתיחות בין ישראל לפלסטינים על רקע בקשת הפלסטינים מהאו"ם נמשך במהלך היום, אם כי שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר הערב בניו יורק כי ניסיונות הקוורטט לא הגיעו לכל התקדמות. הייג מסר בשיחה עם כתבים כי הקוורטט עשה מאמץ על מנת לחדש את המשא ומתן בין הצדדים. "אין כל התקדמות של הקוורטט בעניין", אמר הייג לפני פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, באו"ם.

אילון: "לא מוותרים גם על מדינות קטנות"

במקביל, צפוי סגן שר החוץ דני אילון להיפגש בימים הקרובים עם נציגי פלאו, סיירה לאון, ונואטו, אוגנדה ואנגולה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אילון כי "אבו מאזן מתנהג כאילו 'אחריו המבול'" והסביר כי "אנחנו לא מוותרים על אף קול - גם אם מדובר במדינות קטנות".

"ישנה הבנה גדולה לעמדה הישראלית - אף מדינה לא רוצה שהאו"ם יקבל עבורה החלטות פנימיות", אמר אילון. עם זאת, הוסיף כי בקרב המדינות הנחשלות והמתפתחות התגובה למאמצים הישראלים היא פעמים רבות משיכות כתפיים. "בעקבות לחץ כלכלי וחשש מקבוצות הכוח באו"ם. בעצרת יש רוב אוטומטי, כתוצאה מהקבוצות האזוריות והפוליטיות", אמר אילון.

סגן השר, שמשתתף בימים האחרונים בפורומים אחרים בעצרת האו"ם - בהם ועידת האו"ם ללחימה בטרור, ועידת המדבור שעוסקת בניסיון לשמר את הקרקע החקלאית והמים על רקע התפשטות המדבריות באפריקה, מדגיש כי בנושאים אלו "ישראל מוכיחה עצמה כמדינה תורמת ויוזמת", ולכך יש השפעה על היחסים בשטח עם המדינות, יותר מאשר להחלטות הצהרתיות שהאו"ם מקבל. "בכל שנה מתקבלות עשרות החלטות נגד ישראל בגלל הרוב האוטומטי, וההחלטה הפלסטינית תצטרף רק לעוד עשרות החלטות חסרות משמעות של ממש", אמר סגן השר.

עדכון ראשון: 23:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully