וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהטן אדישים לדרמה המדינית, מוטרדים מהפקקים

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

20.9.2011 / 13:55

די להתרחק מעט ממטה האו"ם בניו יורק כדי לגלות שהאירוע ההיסטורי לא ממש מטריד את תושבי העיר, מלבד החשש מהפרעה לתנועה. "ישראלים ופלסטינים? לא מעניין. גם ככה לא ימצאו שם פתרון"

מאות השוטרים והמחסומים הפרושים בימים אלו מסביב למטה האו"ם בניו יורק לא מותירים מקום לספק - אירוע יוצא דופן מתרחש בתפוח הגדול. בימים אלו מגיעים בזה אחר זה לעצרת הכללית מנהיגי כל העולם, וההיערכות בשיאה: האבטחה כבדה, והתנועה באזור השדרה הראשונה ורחוב 42 מוגבלת לבעלי אישור כניסה בלבד, בעוד מאות דיפלומטים ובני לווייתם, לבושים במיטב מחלצותיהם, עושים דרכם בסבך הביורוקרטי של הכניסה לאו"ם, עוברים בין מאהלי הבידוק לאוהלי התקשורת הומי האדם. כולם מתכוננים לאירוע השנתי הגדול.

לקראת ההכרזה הפלסטינית - עוד כותרות:
ריק פרי יקרא היום: "לא להקמת מדינה פלסטינית"
נערכים להסלמה: פיקוד העורף פתח חדר מצב
המלך עבדאללה: "ההנהגה הישראלית טומנת ראשה בחול"
נתניהו: "קורא לאבו מאזן לפתוח במו"מ ישיר בניו יורק"
אבו מאזן לנתניהו: אין טעם להיפגש ללא הצעה מוחשית

מחוץ לבניין מטה האו"ם, ניו יורק, 19 בספטמבר 2011. AP
ההיערכות בשיאה. דיפלומטים ועיתונאים מחוץ למטה האו"ם, אתמול/AP

אבל לא צריך להרחיק הרבה במעלה רחוב 42, אל תוך מנהטן, כדי לשכוח מכל זה. עד מהרה נעלמת התכונה הרבה והסימנים המעידים על האירוע הגדול נמוגים. בהתאם, גם רוב תושבי ניו יורק לא ממש יודעים מה מתרחש כמה בלוקים מהם - ואלו שכן מודעים לאירוע, מוטרדים בעיקר מההגבלות הקשות על התנועה.

בשבוע שעבר הסתיים כאן אירוע בינלאומי אחר, שבוע האופנה, ועבור תושבי ניו יורק - מדובר בסך הכל בעוד קצת מאותו בלגן יומיומי. במשאל אקראי ברחוב, לא רבים יודעים לומר, אם בכלל, מה הולך להתרחש בשבוע הקרוב באו"ם. בניו יורק מוטרדים בעיקר מהרחובות החסומים, ומפקקי הענק שצפויים להיווצר כתוצאה מהאירוע.

נהגי המוניות רוטנים

"יש המון שוטרים שמסתובבים ומרגישים תגבור ביטחוני", מספר מקס, מוכר עיתונים ברחוב 42. "זה בטח גם על רקע האיומים סביב אירועי העשור ל-11 בספטמבר, אבל אני לא בדיוק יודע מה קורה שם".

כריסטינה, בת 25, מדענית בבית חולים, נזכרת בעצרת הכללית רק כי היא מוטרדת מחסימות הכבישים, שיעכבו את הגעתה לעבודה, ואילו קווין וג'וזי, תיירים מאטלנטה, דווקא שמעו על העצרת - ואף מספרים שהיא הייתה שיחת היום בקרב נהגי המוניות שהסיעו אותם ביממה האחרונה, ורטנו על התנועה הקשה שהעצרת מביאה עמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שוטר מוצב ברחוב בעקבות התרעה, ניו יורק, 9 בספטמבר 2011. AP Photo/Jin Lee, AP
שוטר מכוון את התנועה במנהטן/AP, AP Photo/Jin Lee

"החדשות מאוד מדכאות, ורק מדווחים בהן על מלחמות, לכן עדיף לא לראות ולא לדעת", מצדיקה כריסטינה את סימן השאלה שעל פניה כשנשאלה על המתרחש בעצרת האו"ם. שרה, מוכרת בחנות בגדים, מצחקקת עם שתי חברותיה במבוכה ומעדיפה לחזור ולהתמקד בשבוע האופנה שהסתיים זה עתה. "לא שמתי לב לאיזו תכונה מיוחדת", היא אומרת. "רק שמעתי שהולך להיות כאן קצת עמוס מבחינת תנועה".

"הישראלים והפלסטינים רבים מאז שנולדתי. זה משעמם"

גם מי ששמע ומודע לקיומו של האירוע הבינלאומי המתרחש כמה רחובות ליד, מרים גבה לשמע השאלה על הבקשה הפלסטינית להכרה כמדינה. "יש עצרת כללית של האו"ם, כל המנהיגים של העולם מגיעים לכאן, אם זה נשיאים או ראשי ממשלה", מפגין מקס בקיאות יחסית מדוכן העיתונים שלו שנמצא מרחק של חמש דקות בלבד מבניין העצרת הכללית - אבל על ההיסטוריה שאמורה להתרחש ביום שישי הקרוב גם הוא לא שמע.

ביום שישי שעבר, מספר מקס, שהיגר מהודו לפני שנתיים, הייתה הפגנה גדולה, "כנראה של פלסטינים", שבה חולקו מפות לעוברים ושבים. "הם הראו שהישראלים לוקחים להם את האדמה", הוא מסביר, "ואני חושב שאחרי שישראל קיבלה מדינה מהאו"ם הגיע הזמן שגם לפלסטינים תהיה מדינה".

ג'וזי וקווין דווקא נמצאים לצד ישראל. "ישראל לקחה מדבר והפכה אותו לגן עדן, אז בכלל צריך להניח לה בשקט", הם קובעים, ומצהירים כי הם דווקא מתעניינים בנעשה בישראל. "כל המדינות סתם מתעמרות בה, ובכלל כל הבקשה הפלסטינית היא סוג של אלימות כלפי ישראל. העולם לא צריך להתערב בכלל במתרחש בישראל, והפלסטינים צריכים ללמוד לחיות איתם בשלום".

נסיונות חוזרים למשא-ומתן? צעדים חד-צדדיים? קווין וגו'זי מבהירים כי תמיכתם בישראל לא תלויה בצעדיה, וגם כריסטינה מסבירה כי "אנחנו בעלות ברית של ישראל, והיא במצב קשה. אני שומעת את הצד הישראלי מהחברים היהודים שלי, ואני חושבת שישראל מתוחכמת יותר ומערבית יותר ולכן צריך לתמוך בה".

ויש מי שדוגל בגישת ה"או"ם שמום", שהישראלים אוהבים כל כך לצטט. "הישראלים והפלסטינים רבים בערך מאז שנולדתי, ולכן זה לא ממש מעניין", אומר דונלד, שעובד בתחנת "גרנד סנטרל", ומצהיר שהוא בכלל איבד עניין באו"ם. "הם גם ככה לא מצליחים לפתור שם כלום - אז בכלל לא שווה להקדיש מאמץ לאירועים שמתרחשים שם".

מה צריך נתניהו להגיד בנאומו באו"ם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully