וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים יבקשו הכרה: "לא קיבלנו הצעה רצינית מהקוורטט"

הקוורטט דן הלילה במספר הצעות במטרה להביא לפשרה שתמנע בקשה פלסטינית להכרה על ידי העצרת הכללית ומועצת הביטחון של האו"ם, אולם ללא הצלחה. בגין: "מי שינסה לבודד אותנו - יבודד"

לקראת הגשת הבקשה הפלסטינית לקבלת הכרה כמדינה מהאו"ם, הסתיימה הבוקר (שני) פגישת הקוורטט המדיני, בו חברות ארצות הברית, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי, ללא תוצאות. מטרת פגישת הקוורטט הייתה למצוא פשרה שתמנע את הגשת הבקשה הפלסטינית להכרה מלאה השבוע הן בעצרת הכללית והן במועצת הביטחון של הארגון. במסגרת הצעת הפשרה, הפלסטינים יזכו להכרה חלקית באו"ם ובתמורה ישובו לשולחן המשא ומתן עם ישראל. במסגרת הדיון, ניסו חברות הקוורטט להגדיר את התנאים לפתיחת המשא ומתן מחדש ואת לוחות הזמנים.

הצעה נוספת שעלתה לדיון במהלך הפגישה הייתה הבטחה אירופאית לפלסטינים לפיה יתמכו במדינה פלסטינית בעצרת הכללית שתתקיים בעוד שנה בדיוק, זאת בתנאי שלא יהיו תוצאות במשא ומתן מדיני שייפתח לאלתר.

"לרוע המזל, לא קיבלנו שום הצעה רצינית או אפילו סבירה בכלל מהקוורטט", אמר שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל מליכי, ל"וול סטריט ג'ורנל", בתום הפגישה "כתוצאה מכך, אנחנו עומדים בהחלטתנו לפנות למועצת הביטחון של האו"ם". אבו מאזן צפוי לנאום בפני העצרת הכללית של האום ביום שישי ואז יציג את בקשתו הרשמית להכרה במדינה פלסטינית למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו בירושלים ספטמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ישובו אל שולחן המשא ומתן? נתניהו ואבו מאזן בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד על בקשת הפלסטינים להכרה כמדינה:
הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"
נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"
דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם
נתניהו החליט: "אנאם בעצרת הכללית של האו"ם"

בתוך כך, השר בני בגין התייחס לבקשה הצפויה של הפלסטינים להכרה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם והזהיר את רמאללה כי "מי שינסה לבודד אותנו, סופו שיהיה מבודד". בראיון לגלי צה"ל אמר בגין כי בירושלים בטוחים שהפלסטינים לא ישיגו תמיכה במועצת הביטחון, "לכן הסיכוי איננו גבוה שיעברו את המשוכה גם ללא הווטו האמריקאי, זהו פרי עמל רב שהושקע בחודשים האחרונים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (ראשון) את פורום "השמינייה", לדיון אחרון לקראת המראתו מחר לעצרת הכללית באו"ם. בישיבה הועלו מספר תרחישים שאבו מאזן צפוי לנקוט בהם כעת, כדי שמועצת הביטחון תכיר ברשות הפלסטינית כמדינה.

עוד לפני התרחישים שעלו ב"שמינייה", עלתה הערכה שעד הרגע האחרון אבו מאזן ינסה לסחוט ויתורים מישראל. הוא שב ואומר בימים האחרונים שהוא מוכן לדחות את הפניה לאו"ם בתנאי שתהיה הקפאה והסכמה ישראלית לחזרה לגבולות 67', מה שכמובן גורם להתנגדות ישראלית, המוכנה להיכנס למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים.

בדיון הועלו שני תרחישים עיקריים. הראשון הוא הכוונה של אבו מאזן להמשיך להתבצר בעמדתו שלא להיכנס למשא ומתן עם ישראל ו"ללכת עד הסוף" בבקשה למועצת הביטחון, מה שעשוי להביא את האמריקאים להטיל וטו, ולהגביר את זעמם על אבו מאזן. תרחיש נוסף שעלה בדיון הוא מהלך ביניים של הפלסטינים, כדי לא להרגיז את האמריקאים: אבו מאזן יגיש את הבקשה למועצת הביטחון, אך יבקש שלא להצביע עליה. במקביל תהיה החלטה הצהרתית לא מפורטת בעצרת האו"ם ואז הוא ייכנס למשא ומתן עם ישראל, כאשר הוא יוכל לומר לעמו שעשה את כל המאמצים לכך שתוכר מדינה פלסטינית, אך כרגע זה מה שניתן לעשות.

פנחס וולף השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully