וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס: "נתניהו צריך להיות מודאג"

העיתון פרסם בפעם השנייה השבוע מאמר מערכת המתייחס למדיניות ישראל לקראת הפנייה הפלסטינית לאו"ם, ומתח ביקורת על ראש הממשלה. "נתניהו הביך את הנשיא אובמה, זה בלתי נתפש"

"בנימין נתניהו צריך להיות מודאג כיוון שישראל מבודדת היום בעולם יותר מאשר עם כניסתו לתפקיד. הבידוד הזה ילך ויעמיק כל עוד יימשך הקיפאון במשא ומתן המדיני ושום הצבעה בניו יורק לא תעשה את זה פחות נכון, או פחות מסוכן עבור ישראל", כך נכתב במאמר מערכת חריף שהתפרסם היום (חמישי) בעיתון הניו יורק טיימס והתייחס למדיניות ישראל ונתניהו, במיוחד לאור הפנייה הפלסטינית להכרה מדינית באו"ם. זו הפעם השנייה השבוע שהעיתון מקדיש את מאמר המערכת שלו לסוגיה.

ישראל בעיתונות העולמית:
הניו יורק טיימס: "לשנות הגישה כלפי הפלסטינים"
מאמר מערכת ב"גרדיאן": "בשבחה של דפני ליף"
פרידמן לנתניהו: מוכן לפשרות? הראה במה מדובר
בעולם מתפעלים: "הישראלים מגבירים את המחאה"
חוק החרם מסוקר בעולם: "מנטליות מצור ישראלית"

המאמר שנכתב בעקבות הניצחון הרפובליקני בבחירות למושב הקונגרס במחוז 9 במדינת ניו יורק, ובעקבות מאמר שהופיע באתר האינטרנט של עיתון "הארץ", בו נטען כי ההפסד של הדמוקרטים בקרב על המושב הוא מסר לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה "שלא יכול להפקיר את ישראל מתחת לגלגלי אוטובוס מבלי להיענש על כך". הניו יורק טיימס תקף את הטענה הזו, באומרו כי תמיכתו של אובמה בישראל מעולם לא הייתה מהוססת וכי תמיכתו בסוגיות כמו הגרעין האירני אף משמעותית יותר מאשר של נשיאים אמריקאים אחרים לפניו, והביע חשש כי נתניהו ינצל את תוצאות הבחירות במחוז כסיבה נוספת "להתעלם מעצות הנשיא ולסרב לכל פשרה עם הפלסטינים".

"לדרוש משני הצדדים לשבת לשולחן"

"המנהיגים הערבים אמנם לא הציעו עד כה הצעות רציניות שיתנו לישראל ביטחון שמדובר בעסקה רצינית, אבל נתניהו הוא הסורר מכולם, כשהוא בונה בהתנחלויות ומאשים בחוסר הגמישות שלו את הקואליציה השמרנית שלו", נכתב במאמר שאף מאשים את נתניהו בכך שהביך את הנשיא אובמה – "התנהגות בלתי נתפשת לידיד כה קרוב, שפועל עבורו אפילו נגד האינטרסים של מדינתו שלו", בהתייחס להצבעת הווטו הצפויה של ארצות הברית בהצבעה באו"ם על ההכרה במדינה פלסטינית.

"הדיפלומטים של אובמה עובדים במרץ כדי לשכנע את הפלסטינים שתוצאות ההצבעה באו"ם תגבה גם מהם מחיר משמעותי, ברגע שהאופוריה תתפוגג בגדה המערבית, ויהיה ברור שדבר כמעט לא השתנה. הם מקווים לחדש את המשא ומתן להסדר שיבטיח את ביטחון ישראל לצד מדינה פלסטינית ממשית. עליהם להניח על השולחן מפה ולוח זמנים", כותבים במאמר התקיף, "ולדרוש משני הצדדים להצטרף".

ביום שני פרסם העיתון מאמר מערכת תקיף לא פחות בו נמתחה ביקורת על נוספת על דרך ההתמודדות של ארצות הברית וישראל עם הפנייה הפלסטינית לאו"ם. "שני הצדדים – ישראל והפלסטינים, כמו גם מנהיגי ערב ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, אשמים בקיפאון. עם זאת, האחריות הגדולה יותר רובצת לפתחו של בנימין נתניהו שהשתמש בכל תירוץ לסכל את מאמצי השלום", נטען בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully