וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

ניר יהב

13.9.2011 / 19:55

הפלסטינים מאשרים כי הם פועלים מול ארה"ב ומדינות אירופה בניסיון למצוא פשרה שתמנע את פנייתם למועצת הביטחון. בכיר פתח רג'וב לוואלה! חדשות: "אפשר לחדש את השיחות עם ישראל"

אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקום ויגיד שהוא מעוניין לסיים את הכיבוש, שהוא מכיר בקיומה של מדינה פלסטינית בגבולות 67' ושבכוונתו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות - נימנע מפנייה לאו"ם ונתחיל באופן מיידי בשיחות ישירות עם ישראל" – כך אמר (שלישי) לוואלה! חדשות חבר הוועד המרכזי של פתח, ג'יבריל רג'וב. "בשלב זה, אין לנו בררה אחרת אלא לפנות לאו"ם".

הפלסטינים מבקשים הכרה במדינה - כותרות אחרונות:

הרשות פנתה רשמית לאו"ם: הכירו בנו כמדינה
אבו מאזן: נפגשתי באחרונה מספר פעמים עם אהוד ברק
אנשי רוח לאבו מאזן: "תומכים בהכרה בפלסטין"

ג'יבריל רג'וב פוליטיקאי ומנהיג צבאי פלסטיני., ספטמבר 2011. AP
"כולנו מקווים שראש הממשלה יגיד את האמת, לפיה יש לשים קץ לכיבוש". רג'וב/AP

במקביל, גורמים פלסטינים אישרו לוואלה! חדשות את הדיווח הבוקר בעיתון "הארץ" לפיו מתנהלים מגעים מול אירופה וארה"ב בניסיון למצוא פשרה שתהיה מוסכמת על כולם. לפי הדיווח, צרפת וספרד מנסות לגבש הצעה, לפיה מדינות אירופה יתמכו בשדרוג מעמדה של הרשות למדינה שאינה חברה קבועה בתמורה להתחייבות פלסטינית לא לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. במקרה כזה, יוותרו הפלסטינים בשלב זה על פנייה למועצת הביטחון.

"אירופה וארה"ב אכן מנסות לגבש פשרה שתהיה מוסכמת על כל הצדדים", אמרו הגורמים הפלסטינים. "אם אכן הפשרה תתקבל על ידי הרשות הפלסטינית ואירופה, לא מן הנמנע שארה"ב תימנע בהצבעה על הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם".

הגורמים העריכו כי בסופו של דבר תימצא פשרה שתוכל לרצות את כולם, אך הבהירו כי אם לא תושג פשרה כזו, "הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון של האו"ם למרות הווטו הודאי שיטילו האמריקאים", אמרו. "הפשרה תהיה חייבת להיות מקובלת על העם הפלסטיני. כי אם היא לא תהיה מקובלת עליו, יהיה קשה לאבו מאזן לסגת מהכוונה לפנות למועצת הביטחון. חשוב לציין שהפלסטינים לא רוצים להתעמת עם האמריקאים ולכן הם משקיעים מאמץ כדי לנסות להגיע לפשרה". גורם פלסטיני בכיר, המקורב ליו"ר הרשות אבו מאזן, אמר אף הוא לוואלה! חדשות כי אם לא תושג פשרה, הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון.

"האו"ם בשבילנו הוא אמצעי ולא מטרה"

על רקע דברי הגורמים הפלסטינים, היום דווח כי יועצי הבית הלבן למזרח התיכון, דניס רוס ודיוויד הייל, יבואו שוב לאזורנו השבוע. פקידים בכירים הבקיאים בנושא מסרו את הדברים לסוכנות הידיעות, אך סירבו לציין פרטים נוספים. רוס והייל כבר נפגשו בתקופה האחרונה עם בכירים בישראל בתיאום עם שליח הקוורטט טוני בלייר, שנפגש במקביל גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

לדברי רג'וב, לא באמת משנה אם הרשות הפלסטינית תחליט לפנות למועצת הביטחון או לעצרת הכללית של האו"ם: "האו"ם בשבילנו הוא אמצעי ולא מטרה. המטרה אחרת לגמרי – להגיע למכניזם שיסיים את הסבל של העם הפלסטיני. הרי מדינה פלסטינית לא תקום ללא משא ומתן. כרגע אין תחליף להחלטה לפנות לאו"ם".

"כל עוד ממשלת ישראל לא רוצה ולא מוכנה להכיר בגבולות 67' ולהקפיא את ההתנחלויות, אין לנו בררה אחרת אלא לפנות לאו"ם", אמר. "במקביל אנו פונים לעם בישראל ולעולם כולו ומבהירים בצורה ברורה וחד-משמעית שאנחנו רוצים שלום ורוצים לחיות בדו-קיום. מנסים כל הזמן למצוא פשרה שתמנע את פנייתנו לאו"ם. הכדור כרגע במגרש הישראלי. כולנו מקווים שראש הממשלה יגיד את האמת, לפיה יש לשים קץ לכיבוש".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אבו מאזן נפגש עם בכירי "ישראל יוזמת" בראמללה, אפריל 2011. עומר מירון
אם לא תושג פשרה, הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון. אבו מאזן/עומר מירון

רג'וב תקף את ארה"ב המפעילה לחצים על הרשות הפלסטינית למנוע ממנה לפנות לאו"ם: "אני חושב שארה"ב טועה. ייתכן שמדובר בפוליטיקה פנים-אמריקאית שמובילה להתנהלות הזו". לדבריו, הפלסטינים מקווים שבסופו של דבר יושג הסכם שישים סוף להרג משני הצדדים ולסיום הכיבוש "האכזרי והגזעני" של ישראל.

"הגיע הזמן להכיר בעובדות בשטח ולהכיר בקיומו של העם הפלסטיני הסובל יותר מ-44 שנה והשואף לחיות במדינה עצמאית, חופשית ודמוקרטית לצד ישראל", הוסיף. "אנו רוצים לחיות לצד ישראל בשלום ובשכנות טובה".

היום צפוי אבו מאזן להשתתף בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, שם יזכה לתמיכה מקיר לקיר בפנייה הפלסטינית לאו"ם. בנוסף הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, המבקר בקהיר, ועם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. אבו מאזן צפוי לבקש מאשטון את תמיכת האיחוד האירופי בפנייה הפלסטינית לאו"ם.

אתמול קיבלה הרשות הפלסטינית זריקת עידוד משמעותית כשרוסיה הודיעה כי תתמוך בפנייה הפלסטינית לאו"ם. למרות שהאיחוד האירופי ממשיך לנהל מגעים כדי למצוא פשרה שתהיה מוסכמת על כולם, הודיע השליח הרוסי לאו"ם ויטלי צ'ורקין כי ארצו תעמוד מאחורי כל הצעה שתעניק לפלסטינים זכות להתקבל כחברה באו"ם. בנוסף הבהיר כי לא ילחצו על הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully