וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור ל-11/9: אבטחה כבדה לקראת טקסי הזיכרון

11.9.2011 / 14:00

לקראת הטקס המרכזי ב"גראונד זירו" ועל רקע ההתרעות האחרונות, נפרשו אלפי שוטרים בניו יורק ונסגרו רחובות. במהלך הטקס יתקיימו ארבע דקות דומיה, ברגעי התרסקותם של ארבעת המטוסים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

עשר שנים אחרי מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר 2001, ארצות הברית מתייחדת היום (ראשון) עם זכרם של קרוב ל-3,000 בני אדם שנרצחו בהתרסקות ארבעת המטוסים בניו יורק, בוושינגטון ובפנסילבניה. לקראת טקסי הזיכרון, תוגברה משמעותית האבטחה בניו יורק ובוושינטון, במיוחד על רקע ההתרעות האחרונות בדבר כוונת מחבלים לציין את התאריך באמצעות פיגוע נוסף. בניו יורק נפרשו אלפי שוטרים וחיילים באתרי התיירות המרכזיים, בדיקות בטחוניות קפדניות נערכות לכלי רכב, ומספר רחובות אף נחסמו.

עשור לאסון התאומים - סיקור מיוחד בוואלה!:
שגריר ארה"ב: עשור אחרי, עדיין מרגישים פגיעים
אובמה לקראת 11/9: "אל-קאעדה בדרך לתבוסה"
ראש הממשלה נתניהו מוטרד מ"איסלם רדיקלי"
מאסון התאומים ועד חיסול בן לאדן: תיעוד בתמונות
ארה"ב כבר לא ההגמון העולמי: על שקיעתה של מעצמת העל

שתי קרני אור נישאות לשמים מאתר "גראונד זירו", ערב ציון העשור לפיגועי ה-11 בספטמבר ולנפילת מגדלי התאומים, ניו יורק, 10 בספטמבר 2011. רויטרס
שתי קרני אור נישאות לשמים מאתר "גראונד זירו", הלילה בניו יורק/רויטרס

בטקס הזיכרון המרכזי שייערך באתר בו עמד מרכז הסחר העולמי, בהשתתפות הנשיא ברק אובמה, תיחשף היום אנדרטת הזיכרון הרשמית לאסון, עליה חרוטים שמותיהם של הרוגי המתקפה, כמו גם שמותיהם של ששת ההרוגים בפיגוע הראשון במגדלים בשנת 1993. כמדי שנה, יוקראו בטקס שמותיהם של כל הקורבנות, ויתקיימו ארבע דקות דומיה, במועדים המדויקים בהם התרסקו ארבעת המטוסים.

כבר אתמול נערך טקס הזיכרון הראשון, לזכרם של קורבנות טיסה 93 - שנוסעיה נאבקו בחוטפים והצליחו לרסק את המטוס בשדה נטוש סמוך לשנקסוויל שבפנסילבניה. בטקס השתתפו שני נשיאי ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש וביל קלינטון.

נשיאי ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש וביל קלינטון וסגן הנשיא ג'ו ביידן בטקס זיכרון להרוגי טיסה 93 מפיגועי ה-11 בספטמבר, שנקסוויל, פנסילבניה, 10 בספטמבר 2011. רויטרס
הנשיאים לשעבר בוש וקלינטון, אתמול בטקס הזיכרון להרוגי טיסה 93 בשנקסוויל, פנסילבניה/רויטרס

"טקס הזיכרון שאנו עורכים היום יבטיח שהמדינה שלנו תמיד תזכור את אלה שנפלו כאן ב-11/9", אמר בוש בטקס, "אבל יש לנו משימה מעבר לזיכרון. יש לנו משימה מעבר לכיבוד זכרם. משימתנו היא לחיות את חיינו בדרך שמחזקת את הערכים שעבורם הקריבו הגברים והנשים את חייהם, לבנות זיכרון חי לאומץ לבם ולהקרבתם. יש לנו משימה למצוא מטרה משותפת כאומה.

"כשאנו זוכרים את מה שקרה בניו יורק, בפנטגון וכאן", הוסיף קלינטון, עלינו, הנותרים, לכבד את אלה שנפלו, להודות למי שאוהב אותם על שימור זכרם בחיים, גידול ילדיהם ומציאת הכוח להמשיך בחייכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully