וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק השבוע: האפיפיור מציע מחילה על הפלות

200 תאי וידוי הוקמו במדריד, שם פוקדים מאות אלפי קתולים את "שבוע הנוער" הכנסייתי. האירוע הבזבזני הרגיז רבים בספרד, שקראו להפגין נגדו. בתכנוני המחאה: "נשיקת הומואים המונית"

מאות אלפי מאמינים קתולים צעירים ממלאים השבוע את מדריד בירת ספרד, שם נפתחו אתמול (שלישי) אירועי "יום הנוער העולמי" של הכנסייה, שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 צפוי לכבד אותם בנוכחותו החל ממחר. האירועים כוללים מצעדים, תפילות המוניות ומיסה מיוחדת בראשות האפיפיור עצמו - שצפוי, בין היתר, להעניק למאמינים "הצעה מיוחדת".

על פי החלטת הכנסייה, כל אשה שתתוודה במהלך השבוע הזה בפני כומר כי עברה הפלה - חטא שהעונש עליו הוא נידוי - תזכה במחילה מלאה, ותוכל לשוב לחיק הכנסייה. "באופן רגיל, רק לכמרים מסוימים יש היתר לכך", הסביר דוברו של הכס הקדוש, פדריקו לומברדי, "אבל באופן מיוחד השבוע, הסמיכה הבישופות הספרדית את כל הכמרים המשתתפים באירוע להעניק מחילה כזו".

שורת תאי וידוי שהוקמה בפארק רטירו, מדריד, ספרד, לרגל ביקור האפיפיור ואירועי "שבוע הנוער העולמי". AP Photo/Emilio Morenatti, AP
תאי הווידוי שהוקמו בפארק בואן רטירו. יפעלו ברציפות עד יום ראשון/AP, AP Photo/Emilio Morenatti

לצורך כך, אף הוקמה "סוללה" של 200 תאי וידוי לבנים בפארק בואן רטירו בעיר, והם פועלים ברציפות מאתמול ועד יום ראשון הקרוב.

ביקור האפיפיור ואירועי השבוע מעוררים מורת רוח בקרב מדרידאים רבים, שמתכננים לצאת הערב ולהפגין נגד האירוע הראוותני והבזבזני מגיע בעיצומו של משבר כלכלי עמוק בו שרויה המדינה. לפי נתונים שפורסמו אתמול, עלויות אבטחת האירוע נאמדות ביותר מ-50 מיליון אירו. בכנסייה טוענים מנגד כי רוב עלויות האירוע יכוסו בסופו של דבר על ידי תרומות של רבבות הצליינים, וכי ענף התיירות מרוויח ממנו רבות.

ובכל זאת, 100 ארגונים חברתיים שונים התאחדו ופרסמו עצומה המגנה את האירוע, וקראו לקיים היום צעדת מחאה בעיר. בולטים ביניהם ארגונים של הקהילה ההומו-לסבית, שהודיעו כי יקיימו הפגנה נוספת, מחר, עת יגיע האפיפיור עצמו לחגיגות, בה יערכו "נשיקה המונית" של אלפי זוגות חד מיניים כדי למחות על מדיניות הכנסייה כלפי הומוסקסואלים.

כמרים קתולים במיסה לפתיחת אירועי "יום הנוער העולמי" של הכנסייה הקתולית בנוכחות האפיפיור, כיכר סיבלס, מדריד, ספרד. רויטרס
המיסה הפותחת של אירועי השבוע, אתמול בכיכר סיבלס במדריד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully