וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אחד התאומים הזהים רצח, ושניהם ישתחררו?

לא, זה לא פרק של "חוק וסדר", זו המציאות: אורלנדו נמבארד ירה בקסבייר ברוקס מחוץ למועדון באריזונה. או שמא היה זה אחיו ברנדון? העדים מבולבלים, וגם המשטרה. ומה יחליטו המושבעים?

בתחילה, תיק הרצח נגד אורלנדו נמבארד נראה מוצק, אחרי שעד ראייה אישר כי אדם הנראה "בדיוק כמוהו" נופף באקדח מחוץ למועדון הומה בעיר צ'נדלר שבמדינת אריזונה ויורה באחד המבלים - שמת בהמשך מפצעיו. אלא שהמשפט החל להסתבך, כשהתברר כי מישהו שדומה לו כמו שתי טיפות מים - אחיו התאום הזהה, ברנדון - היה גם הוא בזירת האירוע ב-12 בפברואר השנה.

כעת, מתמודדים המשטרה והתביעה במדינה במערב ארצות הברית, עם השאלה איזה משני התאומים - אורלנדו, המוכר יותר בכינוי "סליק", או ברנדון, העונה לכינוי "בליזי" - הוא זה שהוגש נגדו כתב אישום בגין רציחתו של קסבייר ברוקס בן ה-19, שנורה בבטנו בעוד ידיו מורמות והוא מנסה להתרחק מהמקום. באין כל ראיות מז"פ ובהעדרו של כלי רצח, העניין מסתכם בסופו של דבר בעדות הראייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורלנדו נמבארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורלנדו נמבארד נעצר חודש אחרי הרצח, אולם המצב הסתבך עוד יותר לפני שבוע, כששופטת בית המשפט בצ'נדלר קבעה שיש "ספקות לגבי הראיות" בתיק בגלל בעיית הזיהוי, הנמיכה את סכום הערבות מחצי מיליון דולרים ל-10,000 בלבד, ואיפשרה את שחרורו של אורלנדו (או שמא זהו ברנדון?) בערבות.

ההחלטה התקבלה לאחר שפרקליטיו של אורלנדו הציגו את גרסתם של שני עדים, שטענו כי ברנדון התוודה בפניהם כי הוא הרוצח, ולא אחיו. אשר לעדי הראייה הרבים שהיו בזירה, הם חלוקים בדעותיהם: חלקם סבורים שברנדון הוא הרוצח, ואחרים משוכנעים שזהו אורלנדו. העובדה שאחד האחים לבש חולצה שחורה והשני לבש חולצה לבנה לא הצליחה ליישב את המחלוקת. שני האחים עצמם, כל אחד בתורו, הציגו גרסה דומה למשי: "הייתי במקום, אך לא מספיק קרוב לאירוע כדי לראות מי ירה".

לא מדברים זה עם זה, או מתאמים עדויות?

במשפחתו של הקורבן רותחים. "10,000 דולר ערבות לרוצח?!", זעק באב, רולנד ברוקס, לפני שהורחק מבית המשפט. "צריך פשוט לשים אותם בחדר זה עם זה, ושיילכו מכות עד שיחליטו מי אשם", אמרה לאחר הדיון סבתו של הנרצח, ברברה ג'ונס, בראיון לתחנה המקומית של ABC בפיניקס.

על פי כתבה גדולה שהתפרסמה שלשום (שני) על הפרשה ב"ניו יורק טיימס", חברים של שני התאומים הצנומים בני ה-19 אומרים כי הם היו קרובים למדי זה לזה לפני האירוע. לפני כחמש שנים עברו לפיניקס עם אמם מיונקרס שבניו יורק. לשניהם כבר היו בעבר הסתבכויות מינוריות עם החוק, ושניהם בילו באותו לילה במועדון ההיפ-הופ "קוד דה וינצ'י", שנסגר בעקבות הרצח. מאז, טוענים החברים, הידרדרו יחסיהם וכעת הם לא מדברים זה עם זה.

החשד הראשוני נגד אורלנדו התעורר משום שעזב את אריזונה בחופזה לניו יורק זמן קצר אחרי הרצח, אלא שעד מהרה התברר כי גם ברנדון נקט בצעד דומה - והשוטרים עדיין אובדי עצות. לטענת פרקליטו של אורלנדו, ג'ייסון לאם, התשובה ברורה. "זה מקרה קלאסי של טעות בזיהוי", אמר השבוע. "המפתחות לשחרור אורלנדו מתא הכלא הם אותם מפתחות שינעלו שם את אחיו". לברנדון אין בינתיים ייצוג משפטי, שכן בסנגוריה הציבורית מנועים מייצוגו משום שכבר ייצגו בתחילת התיק את אחיו.

אבל זה לא הכל. מומחים משפטיים שהתראיינו ל"ניו יורק טיימס" טוענים, כי ייתכן שהמפתחות האלו יביאו בסופו של דבר לשחרורם של שני האחים - אם חבר המושבעים ישתכנע שאין די ראיות להרשיע אף אחד מהם. פרשנים משפטיים גורסים כי בהחלט ייתכן שמאחורי הקלעים, למרות שלכאורה הם "אינם מדברים", הם למעשה מתאמים את עדויותיהם. "בינתיים הוגש כתב אישום נגד אורלנדו", הבהיר השבוע דובר המשטרה המקומית, סת' טיילר, "אבל אנחנו ממשיכים כל העת בחקירה. כל האפשרויות עדיין על השולחן".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully