וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ביטל סופית את אפליית ההומואים בצבא ארה"ב

אחרי 17 שנה ודחיות רבות, נשיא ארצות הברית ביטל את מדיניות "אל תשאל, אל תספר", שאסרה על גיוס הומואים מוצהרים. "מהיום, לא ייגרעו יותר משורותינו חיילים מוכשרים", אמר

אחרי אינספור דחיות וברקע דיון ציבורי סוער, נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביטל אתמול (שישי) באופן סופי את המדיניות שאסרה על גיוס הומוסקסואלים מוצהרים לצבא האמריקאי. המדיניות, שזכתה לכינוי "אל תשאל, אל תספר", תוסר סופית ב-30 בספטמבר, אז יוכלו בני הקהילה לשרת בכל זרועות הצבא, מבלי שיצטרכו להסתיר את נטייתם המינית.

מסוק בלק-הוק משתקף במשקפיו של חבר צוות קרקע בשדה התעופה בקנדהאר, אפגניסטן. רויטרס
אובמה: "לא ייגרעו יותר מהצבא חיילים מוכשרים ופטריוטים רק בשל מי שהם"/רויטרס

"עשינו היום צעד סופי לביטולו של חוק מפלה, שערער את ערכי הצבא והאומה שלנו - ערכים של שוויון והוגנות", כתב אובמה בהצהרה שפרסם. עוד אמר הנשיא כי "החל מעוד חודשיים, לא ייגרעו יותר משורותינו חיילים מוכשרים ופטריוטים, רק בשל היותם הומוסקסואלים או לסביות". משרד ההגנה אישר את ביטול מדיניות "אל תשאל, אל תספר" כבר בדצמבר, בהזדמנות האחרונה שהייתה לדמוקרטים לעשות זאת לפני חזרת הרוב הרפובליקני לסנאט. עם זאת, השר הקודם, רוברט גייטס, ביקש ארכה ללמידת הנושא, כדי לוודא ש"הסרת התקנות לא תפגע במוכנות הצבא לקרב".

במקביל, הורה הפנטגון להעביר סדנאות לחיילי הצבא שיכינו אותם לקליטת "אחיהם החדשים" בשורותיהם, והורה להעביר את השיעורים גם בשדה הקרב הקדמי ביותר – באפגניסטן, מבלי לפסוח על אף חייל. עם זאת, בשלב זה עדיין אין מובטח שוויון מוחלט בין הומוסקסואלים להטרוסקסואלים, בתחומים של זכאויות להטבות שונות הנובעות מנישואין או ממגורים באזורים מסוימים.

התקנות נכנסו לתוקפן לפני 17 שנים. הנשיא ביל קלינטון ביקש אז להתיר להומוסקסואלים לשרת בצבא. משרד ההגנה התנגד בתוקף, אך אחרי דיונים רבים, התפשר, והתיר זאת רק אם ישמרו החיילים את נטייתם המינית בסוד. לפי האומדן המקובל, כ-14,000 חיילים הודחו מאז משירות צבאי, לאחר שנטייתם המינית נודעה ברבים.

מרבית המתנגדים לשירותם של הומוסקסואלים בצבא הם אנשי המפלגה הרפובליקנית. הם טוענים כי הימצאותם של הומוסקסואלים בשדה הקרב עלולה ליצור מתיחות מיותרת, וכי הם אינם כשירים ממילא לשירות צבאי. כמה ארגונים לזכויות ההומוסקסואלים טענו אף הם בזמנו כי אם הצבא אינו מעוניין לגייסם לשורותיו, יש להחרים אותו לחלוטין - ולא "להתחנן" למפקדיו שיגייסו אותם בכוח, ושיכפו עליהם להסתיר את נטייתם.

עוד בנושא:
חיילי ארה"ב ילמדו בשדה הקרב על הומוסקסואליות
הפנגטון "גילה": גיוס הומוסקסואלים לא פוגע בצבא
אובמה חתם על התקנות הראשונות לביטול החוק
ואצלנו: הרמטכ"ל לשעבר חלוץ "לא מזכיר" את הנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully