וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הקוורטט מיואש? הפגישה הסתיימה ללא הצהרה

12.7.2011 / 8:02

בניגוד למצופה, נציגי מדינות הקוורטט לא הצליחו להגיע להסכמה באשר לדרך בה צריכות ישראל והרשות לשוב למו"מ ולמנוע את ההכרזה החד-צדדית הצפויה בספטמבר. "יש עוד פערים רבים"

למרות הציפיות, פגישת נציגי מדינות הקוורטט שהתקיימה אמש (שני) בוושינגטון ועסקה במצב במזרח התיכון, הסתיימה ללא תוצאות. נציגי רוסיה, ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם סיימו את ארוחת הערב בת השעתיים ללא הצהרה רשמית, מכיוון שלטענתם, עדיין קיימים פערים רבים בין ישראל לפלסטינים בכל הנוגע לתהליך השלום.

עוד באותו נושא:
"הקוורטט עשוי לתמוך בעצמאות הפלסטינית"
הקוורטט: "העיכוב במו"מ מערער ביטחון האזור"
אבו מאזן לקוורטט: "לגבש תוכנית חדשה לשלום"

"יש זמן להצהרות וזמן לדיפלומטיה"

הפגישה אמש נערכה במטרה לנסות ולהתניע מחדש את המשא ומתן, זאת על מנת למנוע את העלול להתרחש בספטמבר כאשר הפלסטינים ייפנו לאו"ם בבקשה להכיר במדינת פלסטין.

"יש עדיין פערים שמעכבים את ההתקדמות", מסר נציג הממשל האמריקאי לכתבים בתום הפגישה, "במציאות, יש עדיין עבודה שצריכה להיעשות על מנת לגשר על הפערים. יש זמן ומקום להצהרות פומביות, ויש זמן ומקום לדיפלומטיה פרטית. עלינו לעבוד עוד בפרטיות, בשקט, עם הצדדים על מנת לבחון האם איננו יכולים לגשר על הפערים".

הנציג סירב לפרט על מהות הפערים והוסיף כי הקוורטט מבין כי קיים "צורך דחוף לפנות לצדדים על מנת להתגבר על מכשולים עכשוויים ולמצוא דרך לחזור למשא ומתן ישיר ללא עיכוב או תנאים מוקדמים".

בישראל חששו כי הפגישה אמש תסתיים בהצהרה פומבית של נציגי המדינות התומכת בחזרה למשא ומתן תוך תמיכה במתווה שהציג נשיא ארה"ב ברק אובמה בנאום מיוחד שנשא לפני כחודשיים. עם זאת, כאמור, לא קרא הקוורטט לשוב למשא ומתן בגבולות 67'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully