וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסנאט בניו יורק אישר נישואים חד-מיניים

25.6.2011 / 6:00

היסטוריה בניו יורק: המדינה השלישית בגודלה בארצות הברית אישרה נישואים בין בני אותו זוג. החוק בעניין אושר לאחר שנוסף לו סעיף המתיר למוסדות דת להימנע מלערוך הטקסים לחד-מיניים

ניו יורק הפכה הבוקר (שבת) למדינה השישית והגדולה בארצות הברית המאשרת נישואים חד-מיניים, לאחר שהסנאט בה אישר חוק בעניין ברוב של 33 תומכים מול 29 מתנגדים. לאחר שמושל המדינה, אנדרו קומו, יחתום על החוק, יוכלו זוגות חד-מיניים להירשם כנשואים בתוך 30 ימים. עם זאת, מוסדות דת לא יחויבו לנהל את טקסי הנישואים לזוגות כאלה.

בכך, הצטרפה הבוקר ניו יורק לקונטיקט, איווה, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, ורמונט וגם הבירה וושינגטון, אשר מתירות בחוק נישואים בין בני אותו הזוג. עם זאת, בשל גודלה של ניו יורק (המדינה השלישית בגודלה בארצות הברית), והשפעתה הפוליטית והחברתית, מומחים מעריכים כי מדובר בצעד משמעותי ומהפכני במאבק בארצות הברית כולה. "אני חושבת שהחוק הניו-יורקי יהווה דחיפה מורלית ופוליטית חשובה לשאר ארה"ב, גם בגלל שניו יורק היא מדינה גדולה, וגם כי המאבק בה היה עיקש", אמרה סוזן גולדברג, פרופסור בפקולטה למשפטים באוניברסיטת קולומביה.

יצוין כי זהו ניסיון החקיקה השלישי בהיסטוריה שמוגש בפני הסנאט בניו יורק לאישור נישואים בין בני אותו הזוג, לאחר שב-2007 וב-2009 דחה הסנאט את ההצעות בעניין. גם הפעם הייתה ההצעה קרובה "ליפול", אלא שהסעיף המאפשר למוסדות דת להימנע מלקיים את הטקסים – הוא זה שאיפשר את אישור החוק. על פי ההערכות, למעלה מ-42 אלף זוגות הומואים ולסביות מתגוררים בניו יורק.

עוד באותו נושא:
בעולם נוטים יותר לקבל הומואים, ברוסיה - פחות
חוק חדש בטנסי: אסור לדבר על הומואים בבית הספר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully