וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט בן לאדן התפוגג: אובמה מפסיד בסקרים

כחודש אחרי שזכה לשיאי תמיכה לאחר חיסולו של בן לאדן, הנשיא אובמה נתקל במהלומה - על פי סקר של "הוושינגטון הפוסט" ו-ABC, יריבו הרפובליקני, מיט רומני, מוביל עליו ב-3%

האם המצב הכלכלי הקשה מטשטש את הישג חיסול בן לאדן? בסקר שנערך על ידי ABC ועיתון הוושינגטון פוסט ותוצאותיו פורסמו היום (שלישי), לו הבחירות היו נערכות היום, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, היה מפסיד ליריבו הרפובליקני מיט רומני, מושל מדינת מסצו'סטס לשעבר.

בסקר שנערך יום לאחר חיסולו של מנהיג אל קעאדה, אוסמה בן לאדן, הביעו 56% מהאמריקאים תמיכה בנשיאם המכהן. בסקר הנוכחי, זכה אובמה לאהדה רק מ-47% מהציבור. אותו פלח אוכלוסייה הביע תמיכה גם במתחרה רומני, אולם בקרב בעלי זכות הבחירה, זכה רומני לתמיכה מ-3% יותר מאשר אובמה.

הסקר הדגיש את חוסר שביעות רצונו של הציבור וייאושו מהמצב הכלכלי ומשבר התעסוקה – 59% טענו כי הם אינם מרוצים מטיפולו של אובמה בכלכלה, ו-89% מהאמריקנים סבורים שהכלכלה נתונה במצב רע. 45% טענו כי הם יותר מאמינים בדרכיהם הכלכליות של הרפובליקנים, מאשר בדרכו של אובמה – בה תמכו 42% בלבד.

8% תמיכה בלבד בג'וליאני

באופן מפתיע, רומני זכה להצלחה בעיקר בקרב הנשים האמריקאיות – 18% מהנשים הלבנות במדינה הביעו בו תמיכה, לעומת 13% תמיכה בהם זכה אובמה כשהתמודד כנגד ג'ון מקיין בשנת 2008.

יחד עם זאת, הציבור גם לא הביע תמיכה גורפת במפלגה הרפובליקנית - בסקר על מועמדיה בלבד זכה רומני ל-21% אחוזי תמיכה, לעומת 17% שתמכו במושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין. ראש עיריית ניו יורק לשעבר שהודיע לאחרונה כי יתמודד גם הוא מטעם המפלגה, רודי ג'וליאני, זכה ב-8% תמיכה בלבד בסקר זה.

הסקר נערך על ידי חברת המחקר "לאנגר" בין ה-2-5 ליוני, וכלל ראיונות עם 100,2 מבוגרים.

עוד באותו נושא:
לאחר החיסול: 4 מתוך 10 שיפרו דעה על אובמה
חיסול בן לאדן: השידור החי בחדר המצב האמריקאי
אובמה הודיע: חיסלנו את בן לאדן, גופתו בידינו
חיסול בן לאדן: חגיגות ענק בארה"ב
העוזרים היו חלוקים, אובמה נתן אור ירוק לחיסול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully