וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח עולמי ממליץ: עישון גראס - לא עבירה פלילית

צוות שכלל את קופי אנאן ונשיאים לשעבר קבע: "המלחמה העולמית בסמים נכשלה. רצוי שממשלות ישימו קץ לתיוג כעבריינים, דחיקה לשוליים והטלת סטיגמה במשתמשי סמים שלא מזיקים לסביבתם"

המלחמה העולמית בנגע הסמים "נחלה כישלון חרוץ", ואחד הפתרונות שכדאי לנסות כדי להתמודד עם התופעה הוא דה-קרימינליזציה של צמח הקנביס, כך שמשתמשי מריחואנה וחשיש - וייתכן שאף סמים נוספים - לא ייחשבו לעבריינים. כך קבע פאנל עולמי הנקרא "הוועדה העולמית למדיניות סמים", בדו"ח שהציג היום (חמישי) בניו יורק והגיש לממשלות ארצות הברית, מקסיקו ומדינות נוספות.

בוועדה היו חברים כמה אישים עולמיים בעלי שם, בהם מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי אנאן, וכן מנהיגים לשעבר של מדינות הנמצאות בחזית המאבק העולמי בסמים, בהם נשיא ברזיל לשעבר פרננדו קרדוסו, נשיא קולומביה לשעבר סזאר גבירייה ונשיא מקסיקו לשעבר ארנסטו סדייו. "המלחמה העולמית בסמים נכשלה, ונשאה תוצאות הרסניות לבודדים ולחברות בכל רחבי העולם", נכתב בדו"ח. "50 שנה אחרי ועידת האו"ם הראשונה בנושא הסמים ו-40 שנה אחרי שנשיא ארה"ב ניקסון הכריז מלחמה על הסמים, נדרשות רפורמות בהולות במדיניות הגלובלית ובמדיניות הלאומית שנוקטות המדינות בכל הקשור לפיקוח על סמים".

הפגנה למען לגליזציה של מריחואנה, פורטוגל, 7 במאי 2011. AP
הפגנה למען לגליזציה של קנביס, בחודש שעבר בפורטוגל/AP

עוד ממליצים כותבי הדו"ח "להקל את ההגבלות החוקיות" על קנביס ונגזרותיו, ואף רומזים כי ייתכן שמדיניות כזו תהיה עדיפה לכל הסמים: "רצוי שממשלות ישימו קץ לתיוג כעבריינים, דחיקה לשוליים והטלת סטיגמה באנשים המשתמשים בסמים אך לא גורמים נזק לסביבתם". עוד הם קובעים כי הטיפול בסמים אך ורק באמצעות ענישה השיג למעשה תוצאות הפוכות, ו"הביא למצב בו שוק הסמים העולמי - הנשלט ברובו בידי הפשע המאורגן - רק הלך וצמח".

"אנו קוראים לממשלות לנסות מודלים אחרים של חקיקה בנושא הסמים (ובייחוד הקנביס) כדי לערער את כוחו של הפשע המאורגן ולשמור על בריאותם ובטחונם של האזרחים". עוד הם מוסיפים כי "יוזמות של דה-קרימינליזציה שכבר נוסו במדינות שונות לא הביאו לעלייה בשימוש בסמים" - ומביאים כדוגמה את הולנד, אוסטרליה ופורטוגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"וול-מארט של גראס"

אחת המדינות בעולם שבהן חלו בשנים האחרונות שינויים דרמטיים ביחס לסמים קלים - על רקע שכיחותה הגוברת של מריחואנה רפואית - היא ארצות הברית, ובייחוד כמה ממדינות בחוף המערבי. עדות נוספת ניתנה לכך השבוע עם פתיחתה של חנות כלבו ענקית בפיניקס שבמדינת אריזונה (בה אושרו לפני שנה חוקים המאפשרים הפצת גראס רפואי, כמו ב-15 מדינות נוספות בארה"ב), המכונה כבר "וול-מארט של גראס" - בה נמכר כל סוג אפשרי של ציוד לגידול קנביס.

רשת CNN שידרה היום כתבה נרחבת על החנות, הנקראת "WeGrow", ומציעה "הכל - מאספקה ועד שירותים - שהמגדל הביתי זקוק לו". מקור החברה הוא באוקלנד שבקליפורניה, והיא מתעתדת לפתוח בקרוב סניפים נוספים ולהפוך לרשת.

חנויות לציוד-גידול למריחואנה אמנם כבר הפכו לנפוצות בעשור האחרון ברחבי העולם (וגם בישראל), אך מה שמבדיל את החנות הזו מאחרות, מלבד גודלה, הוא גם ההצהרה הפומבית: בעוד יתר החנויות מסתתרות מאחורי תירוצים כגון "ציוד לגידול ביתי של עגבניות", החנות הזו מבהירה בגלוי - כאן מוכרים ציוד לגידול גראס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully