וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם לאחר הטורנדו במיזורי: "75% מהעיירה נחרבו"

89 הרוגים כבר נמנו בג'ופלין, שספגה פגיעה ישירה מסופת טורנדו, ועבודות החילוץ עוד נמשכות. בסרטונים שהועלו לרשת נראית הסופה השוטפת את העיירה, ומותירה אחריה הרס בלתי נתפש

רויטרס

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו ליטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

השחר עלה היום (שני) מעל העיירה ג'ופלין שבדרום מערב מדינת מיזורי שבמרכז ארצות הברית, וגילה מימדי הרס בלתי נתפסים בעיירה בת 50,000 התושבים שספגה אתמול פגיעה ישירה מסופת טורנדו עזה. עם עלות הבוקר גם עודכן מניין המתים, שעמד אתמול על 30, והוצב על 89 - כאשר ברור שעבודות חיפוש הגופות טרם הסתיימו, ומוערך כי המניין עוד יעלה. אתמול העריך חוקר מקרי המוות בעיירה כי מספר ההרוגים יעלה על 100.

הרס בעיר ג'ופלין, מיזורי, בעקבות פגיעת סופת טורנדו, 22 במאי 2011. Mike Gullett, AP
מחפשים בין ההריסות/AP, Mike Gullett

תושבי העיירה ההמומים החלו הבוקר לאסוף את השברים, אך עבור רבים מהם, לא נותר הרבה לעשות: בניינים שלמים התפוררו, בהם בית החולים העירוני ובית הספר התיכון, מכוניות התעופפו ורהיטים וחפצים נישאו ברוח עשרות קילומטרים. "הייתי אומרת שכ-75% מהעיירה נחרב לחלוטין", אמרה ל-CNN קאת'י דניס מהצלב האדום האמריקאי.

ראש שירותי החירום בעיירה, קית' סטאמר, הסביר כי הסופה פגעה בדיוק במרכז העיירה, באזור המאוכלס ביותר שלה. לדבריו, בידי הרשויות רשימה של מקומות בהן עדיין יש חשש שאנשים נלכדו. "עבדנו כל הלילה", אמר, "ואנחנו נמשיך עד שנמצא את כל הנעדרים". מושל מיזורי, ג'יי ניקסון, שהכריז על מצב חירום במדינה, מיהר להפעיל את חיילי המשמר הלאומי, שהצטרפו בשטח לאנשי ההצלה.

הרס בעיר ג'ופלין, מיזורי, בעקבות פגיעת סופת טורנדו, 22 במאי 2011. Mike Gullett, AP
שכונות שלמות פשוט נמחקו/AP, Mike Gullett

במקביל, החלו לעלות לרשת סרטונים ראשונים שצילמו תושבי העיירה ושל "ציידי סופות" שהגיעו אליה במיוחד כדי לתעד את הטורנדו בעיצומו. בצילומים שפורסמו נראים עמודי המים האדירים המתנשאים מעל לעיר, כשהמחזה המבעית של הענן השחור מדהים גם את האנשים שמאחורי המצלמה. כשהצלמים החובבים מגיעים לרחובות העיירה עצמם, התדהמה מתחלפת בזעזוע, לנוכח המראות הכמעט בלתי נתפסים: שכונות שלמות שפשוט נמחקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully