וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת בארה"ב מסכמת: "נתניהו נזף באובמה"

עיתוני ארה"ב התייחסו ל"טון המטיף" של ראש הממשלה נתניהו, ולאווירה בתום פגישתו עם הנשיא אובמה. "אין ביניהם קרבה אישית", נכתב ב"וושינגטון פוסט", "ההבדלים בתפיסת עולמם בולטים"

כלי התקשורת בארצות הברית סיקרו בהרחבה את פגישתם של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ה"וול-סטריט ג'ורנל" פתח את דיווחו בנושא עם המילים: "נתניהו סיפק נזיפה פומבית נדירה לאובמה בבית הלבן, כשהבהיר כי לעולם לא יקבל את תנאיו של אובמה לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים". בעיתון ציינו כי לנתניהו שתי הזדמנויות לגייס תמיכה בחזית מול אובמה – בנאומו בפני ועידת אייפא"ק הפרו-ישראלית, ובדברים שיישא בפני שני בתי הקונגרס, הנשלט בידי יריביו הרפובליקנים של אובמה.

ה"וושינגטון פוסט" ציין כי חילופי הדברים בחדר הסגלגל, לרבות "הטון המטיף" בו השתמש נתניהו, חשפו לעין כל את ההבדלים המהותיים בתפיסות העולם של אובמה ושל "המנהיג הניצי של בת בריתה של ארה"ב במזרח התיכון". גם ב"פוסט" ציינו כי הרפובליקנים בגבעת הקפיטול צפויים להתייצב דווקא לצידו של ראש הממשלה הישראלי. בעיתון נכתב כי "אובמה ונתניהו הם ידידים רק מתוקף המסורת, אבל אין במערכת היחסים ביניהם קרבה אישית, וההבדלים בתפיסות העולם שלהם בולטים".

נתניהו אתמול: "ישראל מוכנה להתפשר בנדיבות"

בסיום פגישה שהתארכה כשעה מעבר לצפוי, אמר אתמול נשיא ארה"ב אובמה כי "השאיפה הסופית חייבת להיות מדינה יהודית בטוחה בישראל, ולצדה מדינה פלסטינית שלווה, בעלת רצף טריטוריאלי אפקטיבי. יש כמה הבדלים בין ניסוחי הדברים, אך כך זה בין ידידים. עם זאת, יש הסכמה מוחלטת כי שלום אמיתי יכול להתרחש רק אם ההחלטה הסופית תאפשר לישראל להגן על עצמה מול איומים - והסכמה כי ביטחון ישראל יישמר בראש ובראשונה". עוד אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מאמין שניתן לגבש הסכם לפיו ישראל תוכל לשמור על בטחונה ולא להיות פגיעה - ובמקביל להביא לפתרון המצב הבעייתי באזור.

מצדו אמר ראש הממשלה נתניהו כי ישראל תומכת בחזונו של אובמה להפצת שלום במזרח התיכון - ומעריכה את מחויבותו לביטחונה. "אנו שואפים לקדם את השלום. ישראל חפצה בשלום, ואני אישית חפץ בו". אמר. "עם זאת יש להשיג שלום שיחזיק מעמד לעידנים. שלום שמבוסס על אחיזת עיניים - גורלו להתנפץ לרסיסים. שלום צריך להתבסס על עובדות". לדבריו, על הפלסטינים להכיר בכך שישראל אמנם "מוכנה להתפשר בצורה נדיבה" - אך גם בכך שהיא לעולם לא תשוב לקווי 1967 - "שאינם בני הגנה", לטענתו. על כל הסכם עתידי לכלול נוכחות צבאית של ישראל "עד נהר הירדן", אמר נתניהו, והוסיף כי הפלסטינים, לדבריו, אינם לוקחים בחשבון כי חלו שינויים בגבולות מדינת ישראל ובממדיה מאז מלחמת ששת הימים. "דנתי בכך עם אובמה, ואני סבור שהוא הבין את הדברים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully