וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בן 10 הואשם ברצח אביו, מנהיג ניאו-נאצי

ג'ף הול נורה למוות בביתו בקליפורניה בתחילת החודש - וכעת הואשם בנו ברצח. המניע לא פורסם, אולם ידוע כי הילד התחנך על ברכי האידאולוגיה של אביו, ואף סבל מהזנחה ומהתעללות

ג'ף הול, פעיל מוכר בארגונים ניאו-נאציים של "כוח לבן" בארצות הברית, התקין מצלמת מעקב מחוץ לביתו בעיר ריברסייד שבקליפורניה, משום שחשש מפני זרים. אבל האיום שגרם בסופו של דבר למותו, לפני עשרה ימים, לא הגיע מבחוץ, אלא מתוך הבית: בנו בן העשר, על פי כתב האישום שהוגש הלילה (רביעי), רצח אותו ביריות אקדח.

כוחות המשטרה שהוזעקו לבית בשעות הבוקר המוקדמות של ה-1 במאי, בעקבות דיווחי שכנים על קולות הירי, גילו את גופתו של הול מוטלת על ספה. עוד באותו יום נעצר הילד, ששמו או תמונתו לא נמסרו לפרסום, ובתום חקירה של עשרה ימים, הוחלט להאשימו ברצח.

רשויות התביעה בקליפורניה אינן מפרסמות פרטים לגבי נסיבות הרצח, ונמעו גם מפרסום המניע המשוער. עם זאת, מפרסומי כלי התקשורת, שבחנו בין היתר את רישומי רשויות הרווחה לגבי המשפחה, עולה תמונה של ילד שגדל בבית מפורק (את אמו לא ראה זה שנים), בתנאי הזנחה קשה ואף רעב, וככל הנראה אף היה נתון להתעללות. כמו כן, ידוע כי סבל מבעית התנהגות ואלימות קשות, שבעטיין נזרק מכמה בתי ספר.

את ההשראה לדפוסי ההתנהגות האלימים קיבל הילד ככל הנראה ממאביו, שתחת חסותו הופקד מאז 2004. לפי העדויות שנחשפו, הילד התחנך על ברכי האידאולוגיה הקיצונית של האב, שהיה מראשי "התנועה הנציונאל-סוציאליסטית" (NSM), בארה"ב, והוביל בחודשים האחרונים כמה "קרבות רחוב" נגד מיעוטים. "אני רוצה חברה לבנה", אמר האב באפריל האחרון בראיון ל"ניו יורק טיימס", שניהל מעקב אחר פעילות התנועה. "אני מוכן למות למען מטרה זו".

המשפט מעורר תהודה רבה בארה"ב, בשל השאלות הרבות שהוא מעלה לגבי אחריותם הפלילית של ילדים, ובייחוד ילדים שגדלו בתנאים קשים ונטלו את חיי הוריהם. גם גילו הצעיר של הילד צפוי להיות נושא לדיון, ופרקליטיו כבר רמזו כי הם עשויים להשתמש בטיעון של אי שפיות. "מוחו של אדם ממשיך להתפתח גם במהלך שנות ה-20 לחייו", הסביר לסוכנות AP לארי קאנינגהם, תובע לשעבר בבית משפט לנוער וכיום חוקר בבית הספר למשפטים באוניברסיטת סנט ג'ון. "בהחלט סביר שמתחת לגיל עשר, לילד יש בעיה להבדיל בין טוב לרע". היכולת הזו, לדבריו, בהחלט מושפעת גם מ"אווירה של ערכים מעוותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully