וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכניו של בן לאדן: "לא ידענו מי מתגורר באחוזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.5.2011 / 8:17

התושבים שהתגוררו בשכנות לאחוזה בה חוסל מנהיג אל-קאעדה סיפרו כי היא "הייתה בגדר תעלומה", ושתמיד גברים ונשים ערבים יצאו ממנה. לפני החיסול, השלטונות הורו להם להישאר בבתים

"האחוזה באבוטאבד, שם התגורר מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, הייתה תמיד בגדר תעלומה עבורנו. לא היינו בקשר עם אף אחד שהתגורר שם" – כך סיפרו (שלישי) תושבי הפרבר, הנמצא במרחק 50 קילומטרים צפונית לבירה הפקיסטנית איסלמבאד, לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. תושבים נוספים סיפרו כי ראו "גברים ערבים ונשים ערביות נכנסים אל האחוזה ויוצאים ממנה". התושבים סיפרו עוד, כי בטרם הפעולה האמריקאית הזהירו אותם השלטונות בפקיסטן והורו להם לכבות את האורות בבתים ולא לצאת מהם.

ברשת CNN דווח, כי בן לאדן התגורר במתחם המבוצר בו חוסל בשלוש השנים האחרונות ואולי אף יותר מכך. עוד נמסר, כי האחוזה המבוצרת נבנתה בשנת 2005 במיוחד עבור מנהיג אל-קאעדה.

מתחם באזור העיר אבוטאבד, פקיסטן, בו חוסל אוסמה בן לאדן, 2 במאי 2011. רויטרס
בן לאדן התגורר במתחם המבוצר בו חוסל בשלוש השנים האחרונות ואולי אף יותר מכך/רויטרס

במקביל, אמר לעיתון ראש המודיעין הפקיסטני לשעבר, הגנרל חמיד גול, כי ארה"ב אינה סומכת על פקיסטן. "כוח אמריקאי מיוחד ביצע את הפעולה לבדו. הם לא נותנים אמון במודיעין הפקיסטני וזו הסיבה שפקיסטן לא עודכנה במבצע".

גול הוסיף ואמר כי הוא חושב שבן לאדן התגורר בעיר אבוטאבד מאז חודש אוגוסט אשתקד. לדבריו, האיום על פקיסטן בעקבות חיסול בן לאדן רק הולך כעת וגובר בעקבות מינוי סגנו של בן לאדן. "בן לאדן לא אמר מילה אחת על פקיסטן. אם סגנו, איימן זוואהירי, יקבל את הפיקוד על הארגון, האיום בטרור על פקיסטן רק יגבר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully