וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט בן לאדן: המשטרה תיערך לפעולות נקם

במשטרה לא רוצים לקחת סיכונים, ובדומה לפעולות שננקטו בארה"ב ובאירופה, ייערכו לקראת ניסיונות לפעולות נקם במטרות אמריקאיות בישראל. באל-קאעדה הבטיחו לנקום את מותו של מנהיגם

כמו בארצות הברית ובאירופה, גם בישראל: המשטרה הודיעה אמש (שני) על היערכות מיוחדת, בעקבות הודעת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפיה כוחות אמריקאים חיסלו את מנהיג ארגון הטרור "אל-קאעדה", אוסמה בן לאדן. בשל החשש מפעולות נקם, בדגש על פגיעה במטרות אמריקאיות בישראל, הורה ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב נסים מור, על ביצוע מספר פעולות במטרה להיערך לאיומים.

בין היתר, הורה מור על ביצוע מיפוי כלול של נציגויות ומוסדות אמריקאים בישראל, הכנת מענה מבצעי להתמודדות עם תרחישים של הפרות סדר או מחאה באזורים המועדים לכך, חבירת נציגי מחוזות המשטרה וקציני הביטחון בנציגויות האמריקאיות לתיאום הפעילות ובחינת הערכת המצב, וכן תדרוך השוטרים והמתנדבים להגברת הסיורים והערנות במקומות הרגישים.

ישראל, כמובן, לא לבד. שרת ההגנה על המולדת בארצות הברית, ג'נט נפוליטנו, הודיעה כי משרדה הכריז על רמת הכוננות הגבוהה ביתור בארצה. עם זאת, לא הוכרזו התרעות קונקרטיות. מחלקה המדינה האמריקאית, לעומת זאת, פרסמה אזהרת מסע לאזרחיה: "חלה עלייה בפוטנציאל לאלימות כלפי אמריקאים בעולם", נכתב בהודעה, "בהתחשב בחוסר הוודאות והפכפכות המצב הנוכחי, על אזרחי ארה"ב השוהים באזורים בהם האירועים האחרונים עלולים להביא למעשי אלימות להימנע ככל הניתן מלצאת מהבית ומבית המלון ולהימנע מלהשתתף באירועים הומי אדם והפגנות".

אל-קאעדה הבטיח: ננקום חיסול בן לאדן

גם האינטרפול, כאמור, הודיע בעקבות החיסול כי יש לנהוג בזהירות יתר בשל חשש גבוה מפיגועי טרור. "הטרוריסט המבוקש בעולם מת, אבל מותו של בן לאדן לא משקף את חיסולו של ארגון אל-קאעדה ואלו שמקבלים השראה ממנו שימשיכו לבצע פיגועי טרור ברחבי העולם".

היערכות גופי הביטחון במערב אינה לחינם. ארגון אל-קאעדה, הבטיח היום לנקום את חיסול מנהיגו – כך לפי הודעה שפורסמה בפורום באינטרנט של ארגוני הג'יהאד העולמי. במקביל פורסמו הודעות בפורומים של אל-קאעדה באינטרנט, בהן מבהירים אנשי הארגון כי "ימשיכו בדרך הג'יהאד" למרות ובגלל מותו של מנהיגם.

(עדכון ראשון: 21:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully