וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מחמם מנועים: "אובמה היה תלמיד גרוע"

איל הנדל"ן אמנם טרם הודיע רשמית על התמודדות בבחירות בארה"ב, אך כבר סימן את הנשיא המכהן כמטרה: "איך יכול להיות שתלמיד כה גרוע התקבל להרווארד?", תהה. הוא לא סיפק הוכחות לטענה

המרוץ לנשיאות ארצות הברית מתחמם - במידה רבה הודות לדונלד טראמפ. איל הנדל"ן, שאמנם טרם הצטרף רשמית לרשימת המתמודדים אך כבר מוביל את הסקרים בצד הרפובליקני, השתלח היום (שלישי) בצורה אישית בנשיא ברק אובמה, ובין היתר טען כי למיטב ידיעתו, הנשיא היה "תלמיד גרוע" שלא הגיע לו להתקבל לאוניברסיטאות "ליגת הקיסוס" היוקרתיות, בהן למד.

"שמעתי שאובמה היה תלמיד גרוע", אמר טראמפ בראיון לסוכנות הידיעות AP. "איך יכול להיות שתלמיד כה גרוע מתקבל לאוניברסיטה כמו קולומביה, ובהמשך להרווארד? אני חושב על זה, אני רוצה לבחון את הדברים. תנו לי לראות את נתוניו האקדמיים". יש לציין כי טראמפ לא סיפק בראיון כל הוכחה לטענותיו לגבי הישגיו האקדמיים של הנשיא.

אובמה הוא בוגר תואר ראשון במדע המדינה מאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק ב-1983, ולאחריו המשיך לתואר שני במשפטים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית שבבוסטון. את התואר סיים ב-1991, לאחר שבין היתר היה הנשיא השחור הראשון של עיתון הפקולטה למשפטים בהרווארד. יש לציין כי ציוניו באוניברסיטה מעולם לא פורסמו, ובספרו האוטוביוגרפי, "חלומות מאבי", הוא הודה כי "לא תמיד הייתי כוכב אקדמי".

לטענת טראמפ, אובמה נוהג בדפוס קבוע של הסתרת פרטים אודותיו: "יש לי חברים שיש להם ילדים חכמים עם ציונים גבוהים, והם לא מצליחים להתקבל להרווארד. אנחנו לא יודעים כלום על הבחור הזה. יש הרבה שאלות שלא נענו על הנשיא שלנו".

רון פול מצטרף למרוץ, ברבור פורש

טראמפ כבר רמז בתקופה האחרונה לא פעם כי הוא עשוי להתמודד על כרטיס המועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית. מסקר שפורסם בימים האחרונים עולה כי על אף שטרם הכריז רשמית על הצטרפותו, הוא כבר המועמד המוביל בין הרפובליקנים, בצוותא עם מושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי, שגם הוא טרם הכריז רשמית על מועמדותו.

מאחורי טראמפ והאקבי בסקרים משתרכים ארבעת המועמדים שכבר עשו את הצעד הנחשב להכרזה רשמית על התמודדות - מינוי "צוות גישוש" לאיסוף תרומות. הארבעה הם: מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני, הסנאטור לשעבר ריק סנטורום, מושל מינסוטה לשעבר טים פולנטי, והמצטרף הטרי - חבר בית הנבחרים הרפובליקני רון פול, שהודיע על הקמת הצוות הלילה, בראיון לרשת פוקס. פול, כמו גם רומני, התמודד על המועמדות הרפובליקנית גם ב-2008, אך הפסיד לג'ון מקיין.

מועמד רפובליקני נוסף שלפי ההערכות עוד צפוי להצטרף למרוטץ הוא חבר בית הנבחרים ניוט גינגריץ'. במקביל, הודיע הלילה במפתיע מועמד רפובליקני פוטנציאלי נוסף כי הוא מוותר על ההתמודדות. "אין בי את האש הפנימית הדרושה לכך", הסביר מושל מיסיסיפי היילי ברבור.

לפי סקר גאלופ שפורסם ביום שישי, טראמפ והאקבי זוכים כל אחד לאמון 16% מהמצביעים. רומני מפגר מעט אחריהם עם 13%, ואילו ומושלת אלסקה לשעבר והמועמדת הרפובליקנית לסגנית הנשיא ב-2008, שרה פיילין, זוכה ל-10% מקולות הנשאלים בסקר.

מהצד הדמוקרטי, לפי שעה, המתמודד היחיד במרוץ לנשיאות הוא הנשיא המכהן, ברק אובמה, שכבר החל את מסע הבחירות שלו בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully