וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: להאריך שעון הקיץ עד אמצע אוקטובר

31.3.2011 / 8:49

חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית חתמו על עצומה הקוראת לרה"מ לקבוע תאריך לועזי קבוע בו ייכנס לתוקפו שעון החורף, ולא כפי שנהוג כיום. רבני צהר: "זה אינו עניין הלכתי"

לקראת כניסתו הלילה של שעון הקיץ לתוקף, חתמו היום (חמישי) 61 חברי כנסת על עצומה הקוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להאריך את שעון הקיץ עד מוצאי שבת הסמוך ל- 15 באוקטובר בכל שנה. החוק הנוכחי קובע כי שעון הקיץ ייכנס לתוקפו ב-1 באפריל ואילו שעון החורף נכנס לתוקפו דווקא לפי התאריך העברי, לקראת יום הכיפורים.

העצומה, עליה חתמו הח"כים, מבקשת לתמוך בהצעה של ח"כ רונית תירוש (קדימה) שהוגשה בשיתוף ארגון רבני "צהר", דבר שסייע לגייס לתמיכה גם חברי כנסת דתיים לאומיים. ביוזמה נכתב כי "לקראת ההחלפה לשעון קיץ ב-1 באפריל, אנו, חברי כנסת מכל סיעות הבית, קוראים בזאת לראש ממשלת ישראל לקבוע מיידית תאריך לועזי קבוע (במקום תאריך עברי "משתנה") – מוצאי השבת הסמוך ל-15 באוקטובר, כתאריך יעד לקביעת שעון החורף". על פי העצומה, "תאריך זה מתחשב הן בצרכי תפילה (שעת הנץ: 6:44) והן בצרכי חיסכון כלכלי וניצול שעות פנאי של הציבור הרחב בישראל".

בין החותמים על העצומה נמצאים כמעט כל סיעת קדימה, חברי כנסת מהליכוד, מישראל ביתנו, מהבית היהודי, מהעבודה, מהאיחוד הלאומי, ממרצ וכל חברי הכנסת הערבים.

ח"כ תירוש אמרה כי "חייבים להפסיק עם השיח הפופוליסטי סביב שעון הקיץ ועם מריחת הזמן של הוועדה שהקים שר הפנים. העצומה מביעה את זעקת הציבור שהביע את דעתו באופן ברור כי שעון הקיץ נכון גם סביבתית, גם לצורך חסכון משק הישראלי גם לצורך מניעת תאונות דרכים, וגם לשיפור איכות החיים של אזרחי המדינה".

ראש מיזם "צהר לחקיקה", הרב אוריאל גנזל, הסביר כי "סוגיית שעון הקיץ איננה סוגיה הלכתית. החשיבות שבשעון הקיץ איננה סוגיה במחלוקת בין דתיים לחילונים, כי אם משאלת לב של רובו המוחלט של הציבור הישראלי. המתווה מאזן בין מכלול צורכי הציבור לבין צרכיו החיוניים של הציבור החרדי, הדתי, והמסורתי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully