וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: העם המצרי לא יסתפק בפחות מדמוקרטיה

בנאום קצר שנשא, שיבח נשיא ארה"ב את העם המצרי ואת כוחו והדגיש כי ארה"ב תמשיך להיות שותפתה של מצרים ותסייע לה. "היום הזה שייך לאזרחי מצרים", אמר

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

לאחר התפטרות נשיא מצרים חוסני מובארק והעברת הסמכויות לידי הצבא המצרי, נשא הלילה (שבת) נשיא ארצות הברית ברק אובמה נאום קצר בו בירך את העם המצרי על המהפכה שמקדמת את מצרים אל עבר הדמוקרטיה. "העם המצרי אמר את דברו, ומצרים לא תהיה שוב אותה מדינה. ברור לי שיהיו ימים קשים בהמשך וישנן עוד הרבה שאלות, אבל אני סמוך ובטוח שהעם במצרים יימצא את התשובה ויעשה זאת בדרכי שלום ובאחדות שאפיינה את השבועות האחרונים".

אובמה הבטיח כי "ארצות הברית תמשיך להיות שותפה של מצרים, ומוכנה לסייע בכל דבר שיידרש לה", הדגיש הנשיא. "היום הזה שייך לאזרחי מצרים. העם האמריקאי משתתף ומתרגש מהמראות".

"במצרים אומרים היום: בפעם הראשונה בחיי הקול שלי נשמע. יש לי חשיבות, גם אם אני רק אדם אחד", שיבח אובמה את המפגינים במצרים וציין כי "זו הדרך שבה פועלת דמוקרטיה אמיתית. ראינו את האנשים ברחובות צועקים, ראינו צבא שלא מוכן לירות כדורים בעם שלו, ראינו רופאים ואחיות רצים לרחובות לטפל בפצועים. ראינו דור חדש צומח - דור המשתמש ביציריתיות שלו כדי להשפיע על הממשלה, וראינו ממשלה שנענית לשאיפותיו של העם".

תפקיד חשוב היסטוריה

אובמה הוסיף וציין כי "המצרים הבהירו שכל דבר שהוא פחות מדמוקרטיה לא יצליח, מצרים דמוקרטית עם מנהיגות אחראית תהייה דוגמא לעולם כולו. למצרים היה תפקיד חשוב בהיסטוריה".

נשיא ארה"ב הוסיף לשבח את העם המצרי ואת דרכי השלום בו, לדבריו, הוא דוגל, והשווה את המהפיכה לאירועים היסטוריים דומים. "המצרים דוגלים באי אלימות, לא בטרור ובהרג. הכוח המוסרי הזה מביא אותם לצדק. מכל הקולות והמראות אנחנו שומעים את הדי ההיסטוריה - ההדים של הגרמנים המנפצים את חומת ברלין, של סטודנטים היוצאים לרחובות להפגין ושל גנדי מוביל את עמו לצדק".

אובמה לא שכח גם את מרטין לותר קינג, שלחם למען זכויות השחורים בארה"ב וציין כי "הוא אמר פעם כי 'יש משהו בנשמה שזועק לחופש', ואלו היו הזעקות שהגיעו מכיכר תחריר", אמר אובמה. "הזעקות שהעולם כולו שמע. זה העולם בו היינו רוצים לגדל את ילדינו".

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully