וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: להעביר השלטון במצרים "באופן חלק"

מזכירת המדינה התייחסה בהרחבה להתפתחויות האחרונות במצרים, וקראה לערוך במדינה בחירות חופשיות, כדי להימנע מ"דמוקרטיה מזויפת" בסגנון אירן. כן הבהירה: הסיוע למצרים לא ייפגע

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד)

על מצרים לקיים בחירות חופשיות, כדי לאפשר "העברה חלקה" של השלטון במדינה - כך אמרה היום (ראשון) מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, על רקע היום השישי למהומות המזעזעות את בעלת בריתה הערבית הקרובה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון.

בסדרת ראיונות לרשתות החדשות בארה"ב, הסבירה קלינטון כי רק באמצעות בחירות חופשיות במצרים ניתן יהיה להימנע מהשלכות כדוגמת המהפכה ב-1979 באירן, שם מתקיימת כיום לדבריה "דמוקרטיה מזויפת".

"אנחנו רוצים לראות בחירות חופשיות והוגנות", אמרה קלינטון לרשת NBC, "ואנחנו חושדים שזו תהיה אחת ההשלכות של מה שקורה בימים אלו במצרים". בראיון לפוקס הוסיפה: "אף אחד לא רוצה לראות אי יציבות, תוהו ובוהו ואלימות. אנחנו רוצים לראות מעבר חלק, שלא יותיר חלל ריק, שתהיה תוכנית מתוכננת היטב שתוביל לממשלה דמוקרטית. אנחנו לא רוצים לראות השתלטות, שתוביל לא לדמוקרטיה, אלא לדיכוי שישים קץ לשאיפותיו של העם המצרי". על מינויו של עומאר סלימאן לסגן הנשיא, אמרה כי "אלו רק ניצנים של רפורמה פוליטית".

קלינטון הבהירה כי למרות האירועים האחרונים, ארצות הברית אינה שוקלת לקצץ בסיוע העצום שהיא מעניקה למצרים. "אין שום דיון בנושא הזה", הבהירה בראיון לרשת ABC.

מפגינים בקהיר, הבוקר. Tara Todra Whitehill, AP
המפגינים בכיכר תחריר בקהיר, היום/AP, Tara Todra Whitehill

בדבריה המשיכה קלינטון בקו המדיניות שמאפיין את ארה"ב בימים האחרונים. היא לא נטשה לחלוטין את מובארק - בעל בריתה הנאמן זה 30 שנים - ואינה מגבה בצורה גלויה ובוטה את הקוראים להפלתו. אך לצד זאת, היא גם ממשיכה לקרוא לעריכת רפורמות משמעותיות במצרים, ומגנה את הצעדים שהוא נוקט להגבלת ההפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully