וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "ממשלת חיזבאללה תשפיע על היחסים"

בארצות הברית הגיבו בדאגה לחילופי השלטון בלבנון. לדברי מזכירת המדינה האמריקאית, "המהלך צפוי להשפיע על היחסים בין וושינגטון לביירות שכן ארה"ב מתייחסת לחיזבאללה כאל ארגון טרור"

רויטרס

הילרי קלינטון, מזכירת המדינה האמריקאית, התייחסה הערב (שלישי) לאישור מועמדותו של מועמד חיזבאללה, נאג'יב מיקאתי, לתפקיד ראש ממשלת לבנון ואמרה כי המהלך צפוי להשפיע על היחסים בין וושינגטון לביירות שכן ארה"ב מתייחסת לחיזבאללה כאל ארגון טרור. במהלך שיחה עם כתבים, הוסיפה קלינטון כי יש לשמור על הריבונות של לבנון.

גם דובר הבית הלבן, טומי ויקטור, התייחס לנושא והאשים את חיזבאללה בכך שהשתמש באיומים בכדי להשיג את מטרותיו הפוליטיות בלבנון. ויקטור קרא לממשלה החדשה לפעול בכפוף לחוקה הלבנונית ולהתנער מכל מעשה אלימות. "השינויים בממשלה בביירות הם החלטה לבנונית, אולם היא התקבלה באמצעות כפייה, הפחדה ואיומי אלימות", נמסר מהבית הלבן.

על רקע אישור מינויו של מיקאתי, ערך צבא לבנון גל מעצרים בביירות, במהלכו נעצר גם חוסאם טראבולסי, ראש מנגנון הביטחון של ראש הממשלה היוצא סעד חרירי, כך דיווחו רשתות הטלוויזיה במדינה. מיקאתי החליף בתפקידו את חרירי לאחר שנציגי חיזבאללה בממשלתו של האחרון התפטרו באחרונה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully