וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה יוסף הכשיר את הגיורים בצה"ל

מוטי לוי ופנחס וולף

14.1.2011 / 12:46

מנהיגה הרוחני של ש"ס הציג בפני משתתפי הוועדה שהקים הרב עמאר לבחינת הגיורים בצה"ל, מכתב שבו צוין כי הוא מכיר בגיורים שנעשו עד היום. המכתב יועבר לראש הממשלה נתניהו

האם תמה סאגת הגיורים בצה"ל? מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף פרסם הבוקר (שישי) מכתב שבו צוין כי הוא מכיר בגיורי צה"ל שנעשו עד היום ומכשיר אותם. המכתב אמור להימסר בהמשך לראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת פרסום המכתב ביקרו הבוקר במעונו של הרב עובדיה, הרב הראשי הספרדי משה שלמה עמאר והרבנים המשתתפים בוועדה שהקים הרב עמאר לבחינת גיורי צה"ל. במהלך הפגישה, מסרה הוועדה כי "הליך הגיור שבוצע עד כה נעשה כדת וכדין" והרב עובדיה סמך את ידו על ההחלטה. המהלך מגיע לאחר שאתמול התחייב ראש הממשלה בפני הרב עמאר כי באם יוכשרו הגיורים, החוק המכשיר באופן אוטומטי את גיורי צה"ל של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לא יקודם.

כמו כן, במהלך הפגישה הגישו הרבנים חברי הוועדה שהקים הרב עמאר לבחינת גיורי צה"ל את המלצותיהם לרב עובדיה ולרב עמאר. ההמלצות שהוגשו כלל אינן מתייחסות לגיורי צה"ל שנערכו בעבר ונוגעות אך ורק בגיורי צה"ל מכאן ולהבא. בין ההמלצות שהוגשו כתבו הרבנים כי הם מציעים להאריך את ימי הלימודים של קורס הגיור. כמו כן, המליצו הרבנים להוסיף במבחנים שאלות שעוסקות לא רק בסמלים וידע כללי אלא גם בהלכות, בכדי לוודאות שלנבחנים יש את היכולת לשמור בעתיד תורה ומצוות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של הרב עובדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם הכשרתם של הגיורים על ידי הרב עובדיה יוסף, הרב עמאר יכול להסיר חשש מלבו בכל הנוגע להתקפות מכיוון הזרם החרדי הליטאי. למרות זאת, בימים האחרונים פרסמו מקורביו מודעות ברחבי השכונות החרדיות בירושלים המגנות רבנים מהזרם החרדי הליטאי וזאת כהכנה להכשרתם של גיורי צה"ל ולמתקפות שהם חוששים שיבואו בעקבות זה מהחרדים.

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שיזם את הצעת החוק לגיורים בצה"ל, התייחס בצהריים להחלטתו של מנהיג ש"ס. רותם הודיע כי בכוונתו להמשיך בהליך החקיקה. לדבריו, "הרבנות הראשית לא פתרה את הבעיה. זה שהרב עובדיה גדול בתורה ויודע לפתור בעיות אנחנו יודעים, אבל איפה הפתרון הקריטי של אלו שגוירו בעבר? מחר יבוא רב ראשי אחר ויחליט שהגיורים לא בסדר ואז מה יהיה? משום כך חייבים להמשיך בהליך החקיקה". רותם הודיע שכבר ביום שלישי הקרוב הוא יקיים דיון בנושא בוועדה ובמידה שהדיון ימוצה, הוא גם עשוי לקיים הצבעה.

עדכון ראשון: 10:46.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully