וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיסינג'ר: "תאי גזים ליהודים? לא בעיה שלנו"

הקלטות סודיות מהבית הלבן שפורסמו כעת חושפות התבטאויות גזעניות של הנשיא ניקסון כלפי יהודים "מגעילים", שחורים, איטלקים ואירים - וגם דעות מפתיעות של יועצו היהודי לביטחון לאומי

"הגירה של יהודים מברית המועצות אינה מטרה של מדיניות החוץ האמריקאית. אם ישלחו יהודים לתאי גזים בברית המועצות, זו לא בעיה אמריקאית. זה אולי עניין הומניטרי". מאחורי הדברים האלו עומד הנרי קיסינג'ר, אחד המדינאים האמריקאים הזכורים ביותר בישראל, ויהודי בעצמו. הם נאמרו לנשיא ריצ'רד ניקסון, בעת שהיה יועצו לביטחון לאומי ב-1971. "אני יודע", השיב לו ניקסון. "לא נפוצץ את העולם בשביל זה". הדברים תועדו בהקלטות סודיות שנערכו בבית הלבן ופורסמו השבוע על ידי מוזיאון ניקסון. תוכנן נחשף הבוקר (ראשון) ב"ניו יורק טיימס".

הקלטות, שאורכן הכולל 265 שעות, תועדו על ידי מכשירי ציטוט בהוראת ניקסון עצמו - וזמן לא רב לאחר מכן של דבר הביאו לנפילתו, שכן חשפו את חלקו בקנוניית ווטרגייט. מלבד זאת, הן חושפות עוד שלל התבטאויות רחוקות מאוד מתקינות פוליטית, מצד קיסינג'ר ובעיקר מצד ניקסון עצמו - כלפי מיעוטים שונים בחברה האמריקאית: יהודים, שחורים, איטלקים ואירים. איבתו של ניקסון ליהודים הייתה ידועה כבר, אך ההקלטות מגלות כי הייתה אצלו הפרדה בין יהודים אמריקאים, אותם תיעב, לישראלים - אותם העריץ.

כך למשל, בהתבטאות טיפוסית מפברואר 1973, אמר ניקסון: "הבנתי שלכל האנשים יש תכונות מסוימות. האירים, למשל, לא מסוגלים לשתות... כמעט כל אירי שאני מכיר הופך למרושע כשהוא שותה. והאיטלקים? טוב, הראש שלהם לא מוברג כל כך טוב על הראש. הם אנשים נפלאים, אבל...", ואז הוא עובר ליהודים: "הם פשוט מאוד אגרסיביים, עם אישיות מעצבנת ומגעילה".

בהזדמנות אחרת, אמר ניקסון לקיסינג'ר וליועצים יהודים נוספים שלו: "הבעיה שלכם זה חוסר ביטחון. רוב היהודים הם חסרי ביטחון עצמי, לכן הם צריכים להוכיח דברים כל הזמן".

"אף יהודי לא יכול לעבוד על העניין הישראלי"

קיסינג'ר, כך נראה, "נדבק" בחששותיו של הבוס שלו מפני היהודים, ואף הורה ב-1971 לסלק עובד יהודי מצוות שעסק בישראל. "אף יהודי לא יכול לעבוד על העניין הישראלי", הוא אומר באחת ההקלטות.

בהקלטה אחרת, עולה חוסר רצונו של ניקסון לחון אמריקאים שברחו לקנדה כדי להימלט מגיוס למלחמת וייטנאם, משום שחשד שרובם יהודים. "לא שמתי לב להרבה שמות יהודיים ששבים מווייטנאם", אמר. "לא ברור לי איך לעזאזל הם מצליחים להתחמק. יש רוב גדול ליהודים בקרב העריקים".

בהזדמנות אחרת, נתפס ניקסון בהתבטאות מזלזלת כלפי שחורים. בשיחה עם מזכירתו, רוז מרי וודס, התייחס לדברים שאמר שר החוץ ויליאם רוג'רס, לפיהם שוויון הזכויות לשחורים יחזק את ארה"ב. "עמדתי בנושא היא שזה נכון, אבל אם מדברים במונחים של 500 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully