וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב משיבה אש: חקירה פלילית והידוק האבטחה

שר המשפטים האמריקאי הודיע כי מתנהלת "חקירה פלילית פעילה ומתמשכת" לבירור הדלפת ויקיליקס, שבתומה יוגשו כתבי אישום נגד כל מי שיימצא אחראי לפרסום המסמכים הדיפלומטיים הרגישים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

מלקקים את הפצעים, ומכינים מכת נגד. קרוב ליממה אחרי חשיפתם של יותר מרבע מיליון מסמכים דיפלומטיים של מחלקת המדינה האמריקאית על ידי אתר ההדלפות "ויקיליקס" - הודיע אחר הצהריים (שני) שר המשפטים האמריקאי, אריק הולדר, כי מתנהלת "חקירה פלילית פעילה ומתמשכת" הבוחנת את ההדלפה. לדבריו, הרשויות יגישו כתבי אישום נגד כל מי שיימצא אחראי להדלפה.

בד בבד, נמסר היום כי הבית הלבן הורה לכל סוכנויות הממשל להחמיר את נהלי הפיקוח על מידע מסווג והמידור, כך ש"למשתמשים לא תהיה גישה לשום חומר מלבד זה הנחוץ להם לעבודתם".

מוקדם יותר השיב קריסטין הרפנסון, דובר אתר ויקיליקס, לשאלות עיתונאים בלונדון, והצדיק את הפרסום. "אני חושב שזה עניין בעל חשיבות עליונה לציבור הרחב", אמר, "לדעת איך מטופלות סוגיות של מדיניות חוץ על ידי מעצמות העל ומדינות אחרות".

עוד קודם לפרסום הבהירו האמריקאים כי "לא יישאו וייתנו" עם ויקיליקס, וכי פרסום המסמכים המסווגים "מסכן חיי אדם" ומזיק למאבק העולמי בטרור וליחסי החוץ של ארה"ב. בצעד נדיר, אף שיגרה ערב הפרסום מחלקת המדינה מכתב לוויקיליקס, בה הפצירה בעורכי האתר לעצור את הפרסום.

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', השיב אתמול בעצמו לטענה הזו, ודחה אותה מכל וכל. ויקיליקס, לדבריו, הוא "ארגון שמאחוריו ארבע שנות ניסיון בפרסומים. ככל שידיעתי משגת, איש מעולם לא נפגע בגלל כל המסמכים שכבר פרסמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully