וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מאוכזבים מהפרסום על הבנייה בירושלים

מערכת וואלה! חדשות

9.11.2010 / 0:01

דובר משרד החוץ בארה"ב אמר כי הפרסום על בניית 1,000 יחידות הדיור מעבר לקו הירוק בדרום ירושלים "אינו תורם למאמצינו לחדש את המו"מ"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

דובר מחלקת המדינה האמריקאית פי.ג'י קראולי התייחס אמש (שני) לפרסומים לפיהם ייבנו 1,000 יחידות דיור חדשות בירושלים מעבר לקו הירוק. לדבריו, הממשל האמריקאי "התאכזב עמוקות מההכרזה על קידום התכנון של יחידות הדיור החדשות באזורים הרגישים של מזרח ירושלים. זה לא תורם למאמצים שלנו לחדש את המשא ומתן הישיר בין הצדדים". קראולי הוסיף כי מזכירת המדינה הילרי קלינטון תעלה את הנושא בפגישה הקרובה של עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מוקדם יותר אתמול פורסם כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים פרסמה בסוף השבוע תוכניות להקמת 1,300 יחידות דיור בשכונות הר חומה, רמות ופסגת זאב בעיר שנמצאות מעבר לקו הירוק.

גם ברשות הפלסטינית מיהרו לגנות את ההחלטה. "חשבנו שנתניהו נסע לארצות הברית על מנת להודיע על הקפאת ההתנחלויות ולחדש את המשא ומתן, אולם כעת ברור כי הוא נחוש להרוס את השיחות", כך אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני וחבר הוועד המרכזי של פתח, סאיב עריקאת.

עריקאת הבהיר כי נתניהו "סגר את כל הדלתות בפני המשא ומתן ואנו רואים בו אחראי להריסתו". עריקאת נפגש היום עם הקונסול האמריקאי דניאל רובנשטיין ועם הקונסול הצרפתי פרדריק דיסגניוס והבהיר בפניהם כי מבחינת הפלסטינים אין פתרונות בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות, וכי ממשלת ישראל צריכה לבחור בין שלום לבין התנחלות, כי השניים לא יכולים לשכון יחדיו.

עדכון ראשון: 22:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully