וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסטודנט לא מצא עבודה ודורש החזר שכ"ל

מצבו המדאיג של שוק העבודה בתחום עריכת הדין בארצות הברית גרם לסטודנט למשפטים בשנתו האחרונה ב"בוסטון קולג" לדרוש החזר שכר לימוד בתמורה לפרישתו לפני תום הלימודים

סטודנט בשנה השלישית ללימודי משפטים ב"בוסטון קולג'", המודאג מאוד ממצבו האיום של שוק העבודה בארצות הברית והלוואות הסטודנטים הגדולות שאותן הוא נטל, מציע לאוניברסיטה לפרוש מלימודיו תמורת החזר שכר הלימוד.

ה"בוסטון גלוב" דיווח שלשום (רביעי) כי הסטודנט פרסם מכתב גלוי בעיתון סטודנטים מקוון, בו הוא פונה לדיקאן בית הספר למשפטים וטוען כי הבוגרים הטריים עומדים להיכנס "לאחד משוקי העבודה הגרועים ביותר בהיסטוריה עבור המקצוע שלנו", ו"רובם" אינם מוצאים עבודה. "אנו מיואשים, מפחדים, ובמקרים רבים מרגישים חסרי תקווה בנוגע לסיכויים שלנו לעסוק במשפטים", כתב הסטודנט.

הסטודנט האנונימי מציע כי יעזוב את הלימודים בסוף הסמסטר, תמורת החזר מלא של שכר הלימוד. בצורה כזו, הוא טוען, לא ייפגע דירוג הפקולטה, מכיוון שהיא תצטרך לדווח על בוגר שאינו מוצא עבודה.

בתגובה למכתב, מסרה הפקולטה כי היא "מודאגת" מסיכויי התעסוקה של תלמידיה, אולם אף מוסד להשכלה גבוהה אינו יכול להבטיח עבודה בתום הלימודים.

מצוקת התלמידים

מומחים למשפט אמרו ל"גלוב" כי לסטודנט אין סיכוי לזכות בשכר הלימוד בחזרה, אולם לדברי גלן רינולדס, פרופסור למשפט מאוניברסיטת טנסי, המכתב מדגיש את מצוקתם של אנשים רבים שהלכו ללמוד בבתי ספר למשפט יקרים ופרטיים עם ציפייה שזה ייתן להם סיכוי סביר להשיג "עבודה בשכר טוב" אם יצליחו בלימודים. "כעת יש להם את כל חובות שכר הלימוד, והם אינם יכולים להימנע מלהכריז על פשיטת רגל, וסיכויי התעסוקה שלהם נראים קטנים יותר ממה שהיה כשנרשמו ללימודים", אמר רינולדס.

שכר הלימוד והמגורים ב"בוסטון קולג'" מסתכם בכמעט 60,000 דולרים בשנה. על מנת להתקבל ללימודי תואר ראשון במשפטים בארה"ב, התלמידים חייבים להיות בוגרי תואר ראשון. כלומר, רוב בוגרי משפטים מסיימים שבע שנות לימוד יקרות, בהן הם לא עבדו במשרה מלאה.

לפי אתר הפקולטה, 97.6% מבוגריה מצאו בשנה שעברה עבודות בשכר שנתי חציוני של 160,000 דולרים בשוק הפרטי, 35,000 דולרים במגזר הציבורי, ו-57,000 דולרים בעבודות ממשלתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully