וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם למחבל שניסה לפוצץ רכב בטיימס סקוור

פייסל שחזאד, אמריקאי ממוצא פקיסטני הורשע בניסיון פיגוע בניו יורק ונשלח למאסר עולם. במשפטו הוא הודה במעשה וסיפר כי את ההכשרה בהכנת פצצות קיבל מהטליבן בפקיסטן

אזרח אמריקאי יליד פקיסטן שניסה לפוצץ מכונית ממולכדת בטיימס סקוור בניו יורק נידון היום (שלישי) למאסר עולם. פייסל שחזאד, בן 31, הודה כי בחודש מאי השנה כשל בניסיון לבצע פיגוע בארצות הברית. לדבריו הוא עבר הדרכה בהרכבת מטעני חבלה על ידי הטליבן הפקיסטני והם גם מימנו את חומרי הגלם. לאחר קבלת גזר הדין חייך שחזאד למצלמות ואמר כי הפיגוע הבא בארצות הברית יתרחש בכל רגע.

שחזאד הואשם ב-10 סעיפים של טרור והחזקת נשק ובהם גם ניסיון להשתמש בנשק לצורכי השמדה המונית. לפני כשלושה חודשים נודע כי לפני הניסיון הכושל צילם האיש קלטת התאבדות
בה הוא הצהיר כי הוא הולך לבצע את המעשה בכדי לנקום בארצות הברית על מעורבותה במלחמה באפגניסטן. "המתקפה הזו תהייה מתקפת נקם בשם המוג'אהדין", אמר שחזאד בקלטת. "שמונה שנים חלפו מאז החלה המלחמה באפגניסטן ואתם תראו: המלחמה המוסלמית רק החלה - האיסלאם יתפשט ברחבי העולם".

שחזאד נראה בקלטת כשהוא לובש בגדים מסורתיים, מצוייד ברובה סער ומהלל את השאהיד, מנהיג הטאליבן המת ,ביתולה משהאד ומנהיג אל קעאדה בעירק, אבו מואב אל זארקאווי, שנהרג ב-2006.

שחזאד נעצר יומיים לאחר שהתגלה רכב מסחרי עם פצצה במנהטן, כאשר ניסה לעלות על מטוס לדובאי בנמל התעופה קנדי. מכתב האישום עולה כי הוא קיבל הכשרה מהטליבן בפקיסטן, יחד עם 12,000 דולר מנציגי הארגון במסצ'וסטס ולונג איילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully