וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב פרסמה המלצה לאזרחיה: היזהרו באירופה

נוכח מידע מודיעיני המצביע על כך שמחבלים מאל קאעדה ינסו לבצע פיגוע בערי אירופה, פרסמה מחלקת המדינה אזהרת מסע לאמריקאים המתכננים נסיעה ליבשת. בריטניה לאזרחיה: חשש לפיגועים בצרפת ובגרמניה

רויטרס

(צילום: רויטרס. קריינות: אביב אברמוביץ'. עריכה: יאיר דניאל)

ארה"ב פרסמה בצהריים (ראשון) אזהרת מסע לאמריקאים, בה הם נקראים להיזהר בנסיעתם לאירופה, לאור מידע מודיעיני המצביע על כך שמחבלים מאל קאעדה ינסו לבצע פיגוע ביבשת. זאת לאחר שנחשפה מזימה לבצע מתקפת טרור משולבת באירופה עוד בשלבי התכנון שלה, בעקבות תקיפה של חמושים בפקיסטן. עדיין לא ברור אם האיום הוסר במלואו.

בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקאית נאמר: "יש בידינו מידע לפיו ארגוני טרור הקשורים לאל קאעדה ממשיכים לתכנן פיגועי טרור. הממשלות באירופה נקטו בצעדים כדי לסכל זאת, וחלקן אף הזהירו את אזרחיהן מפורשות מפני מתקפה, בעיקר בתחבורה הציבורית או באתרי תיירות פופולריים". עוד נמסר כי "אזרחי ארה"ב צריכים לנקוט במשנה זהירות, להבחין בנעשה סביבם ולאמץ כללי התנהגות שיבטיחו את ביטחונם במהלך המסע שלהם".

במקביל להודעת מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה ממשלת בריטניה אזהרת מסע לאזרחיה והמליצה להם להימנע מביקור בצרפת וגרמניה. לפי משרד החוץ הבריטי רמת איום הטרור במדינות אלה עלתה מ-"כללית" ל-"גבוהה".

ההערכה: מתוכננת מתקפת טרור הדומה לזו שהייתה בהודו

בגרמניה טוענים כי יש בידיהם מידע על כוונה של אל קאעדה לבצע פיגוע בארה"ב ואירופה, וגורמי ביטחון אף סיפרו כי סוכל ניסיון לבצע פיגוע משולב בלונדון, כמו גם בערים מרכזיות בצרפת ובגרמניה. לפי ההערכות, המחבלים מתכננים מתקפת טרור הכוללת חטיפה והוצאה להורג של בני ערובה, בדומה למתקפת הטרור במומביי בשנת 2008, בה נהרגו 166 בני אדם.

בתוך כך, משטרת איטליה עצרה אזרח צרפתי החשוד בקשר עם ארגון אל-קאעדה, כך מסר הבוקר מקור המקורב לחקירה. החשוד, החזיק על פי החשד חומרי נפץ. מעצרו של החשוד נעשה בפשיטה בלילה שבין 4 ל-5 בספטמבר בעיר נאפולי. הרשויות בצרפת כבר הגישו בקשת הסגרה עבור החשוד, בן 24 ממוצא אפריקאי.

האזהרה של הממשל האמריקאי מגיעה על רקע החשש הגובר מפיגועי טרור בערים שונות באירופה. כך למשל, אחד מסמליה המוכרים ביותר של עיר האורות, מגדל אייפל, פונה בשבועות האחרונים בשני מקרים שונים בשל חשש מפצצה שהונחה במקום, אולם בשני המקרים היה מדובר באזעקת שווא.

המקרה הראשון אירע לפני כשלושה שבועות, אז פונה המגדל והגנים הסמוכים לו לאחר שהתקבלה הודעה אנונימית על הנחת פצצה במקום. "החברה המנהלת את מגדל אייפל קיבלה שיחת טלפון אנונימית שהודיעה על הפצצה", נמסר בהודעה של המשטרה. יחידות מיוחדות, בליווי כלבי גישוש, בדקו את המגדל קומה אחר קומה, וגם במקרה זה לא מצאו דבר. שבועיים לאחר מכן אירעה תקרית דומה, גם אז פונה מגדל אייפל ממבקריו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully