וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לבחור בין שלום להתנחלויות

בנאום שנשא באו"ם אמר יו"ר הרשות כי הפלסטינים מחוייבים למשא ומתן, קרא להפסקת ההתנחלויות אולם נמנע מלהתייחס לתום הקפאת הבנייה מחר. לאחר הנאום נפגש עם מיטשל שמנסה למנוע פיצוץ המו"מ

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם הערב (שבת) בפני העצרת הכללית של האו"ם והתחייב לעשות את כל המאמצים להצלחת המשא ומתן עם ישראל ולהימנע מלאיים על עצם השיחות על רקע נושא ההתנחלויות. אבו מאזן אמר בנאומו כי הפלסטינים ינקטו "בכל המאמצים הכנים" להגיע להסדר שלום עם ישראל בתוך שנה.

לאחר הנאום נפגש השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל במלון בניו יורק עם אבו מאזן, במטרה למנוע את פיצוץ שיחות השלום, על רקע חידוש הבנייה בהתנחלויות. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי הממשל האמריקאי נמצא במקביל בקשר עם מנהיגי ישראל ודובר מחלקת המדינה פיליפ קראולי אישר את קיום הפגישה ואמר כי "אנו נמצאים בקשר גם עם הישראלים ועושים כל מה שאנו יכולים כדי לשמור ששני הצדדים יישארו במסגרת השיחות הישירות".

בנאומו נמנע אבו מאזן להתייחס לתום מועד הקפאת הבנייה בהתנחלויות שיחול מחר. אולם, אבו מאזן חזר על עמדתו לפיה על ישראל להפסיק בכל פעילות בהתנחלויות אם היא רוצה בהצלחת המשא ומתן. "ישראל חייבת לבחור בין שלום להמשך ההתנחלות", אמר.

אבו מאזן הזכיר בנאומו גם המצור הישראלי על רצועת עזה ואמר: "המצור הזה חייב להסתיים מיד, באופן מלא". לדבריו, מדיניות המצור הישראלית מונעת מתושבי עזה לשקם את בתיהם, שנהרסו במבצעי צה"ל. הוא קרא לישראל לשחרר את "לוחמי החופש" הכלואים אצלה, בכדי ליצור אווירה שתאפשר משא ומתן לשלום.

לדברי אבו מאזן, התנאי לשלום הוא נסיגה ישראלית מלאה מכל השטחים שנכבשו ב-67', כולל ירושלים. הוא הוסיף כי השאיפה לשלום מדריכה את עמו ולכן הפלסטינים הסכימו להיכנס למשא ומתן, בתקווה שאכן יושג הסכם תוך שנה.

מתכוננים לסיום הקפאת הבנייה

נאומו של אבו מאזן מגיע בשיא המאמצים הקדחתניים שנוקט הבית הלבן בכדי להשאיר את שני הצדדים על מסלול המשא ומתן נוכח תום ההקפאה. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, נועדה הלילה אבו מאזן בשולי ועידת האו"ם בניו יורק, על רקע איומי הרשות הפלסטינית לנטוש את המו"מ באם ישראל תחדש את הבנייה. יועצה של קלינטון, ג'פרי פלטמן, מסר במהלך שיחה עם כתבים, כי "הדיונים הינם קדחתניים מאוד".

פלטמן הסביר, כי הממשל האמריקאי מנסה למצוא פשרה שתאפשר את המשך המגעים, גם לאחר תום ההקפאה. "אנו קוראים לישראל להאריך את הקפאת הבנייה", אמר, ומנגד ציין כי "הבהרנו לפלסטינים שאנו סבורים שפרישה מהשיחות הישירות לא תשרת את האינטרס שלהם".

* עדכון ראשון: 19:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully